به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقر سروش، نویسنده و کارگردان نمایش «اپراتور نسل چهارم» گفت: نمایش اپراتور نسل چهارم محصولی از گروه نمایش تئاتر مستقل تهران است. متن این نمایشنامه را سال ۱۳۹۰ نوشتم منتها در آن زمان حدود ۲۵ صفحه بود که پس از تصمیم اجرای آن، متن را بازنویسی کردم و حدود ۶۰ صفحه شد البته هسته اصلی متن تغییری نکرد.

وی در خصوص پروسه انتخاب بازیگران افزود: بخشی از بازیگران که جزو گروه تئاتر مستقل تهران هستند، فقط امیرمهدی ژوله و بهاره رهنما از بیرون به جمع ما پیوستند که البته آقای ژوله پیش از این هم با این گروه کار کرده بودند و با گروه آشنایی داشتند. انتخاب خانم رهنما هم بنابر تصمیم و نظر جمع بود. البته در انتخاب بازیگران تاکید داشتیم که کار در دام کمدی نیفتد و بازیگران از توانایی های غیرکمدی و غیرطنز خود هم استفاده کنند. جامعه هدفمان هم تماشاچی قهقهه زن هم نبود.

سروش ادامه داد: نامگذاری هرنمایشی بریک اساس شکل می گیرد. نام این نمایش هم براساس هسته اصلی آن که حول قراردادن یک دکل موبایل است شکل گرفت. به طورکلی اپراتور نسل چهارم قصه افرادی است که با وجود وسایل ارتباطی مثل موبایل با هم همدلی و همزبانی ندارند و هرچقدر این وسایل گسترش پیدا می کند ما بیشتر همدیگر را نمی فهمیم. به عبارتی اپراتور نسل چهارم داستان جامعه ای است که باهم زیاد حرف می زنند ولی همدیگر را نمی شنوند و نمی فهمند.

نمایش «اپراتور نسل چهارم» به کارگردانی باقر سروش و با حضور بازیگرانی چون امیرمهدی ژوله، بهاره رهنما، شهروز دل افکار، نسیم اسدپور، یاسمن بهوندی و دانیال شاهسون از دوازدهم مهرماه اجرای خود را آغاز کرده است.

نویسندگی و کارگردانی این نمایش را باقر سروش و مشاور کارگردانی آن را مصطفی کوشکی برعهده دارد.

«اپراتور نسل چهارم» هر شب ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.