به نوشته شرق، ماجرای این سرقت مرگ‌بار آخرین روزهای اردیبهشت سال ٩٢ چندصد متر پایین‌تر از میدان فردوسی تهران، اتفاق افتاد و سارق ناشناسی با حمله به فروشنده صرافی او را به قتل رساند. پس از گزارش حمله به یک صرافی مأموران پلیس در محل حاضر شدند و مشخص شد مقداری دلار سرقت شده است. این دزدی خونین حدود ساعت ١١ صبح سه‌شنبه ٢٤ اردیبهشت سال ٩٢ در صرافی امین واقع در خیابان فردوسی تهران رخ داد و با گذشت بیش از چهار سال از این سرقت مرگ‌بار پلیس هنوز ردی از قاتل به دست نیاورده است.

در تحقیقات اولیه که مدت کوتاهی پس از آن شروع شد مأموران پی بردند زمان وقوع حادثه، دختر ٤٠ساله‌ صاحب مغازه صرافی به نام گیتی، در مغازه تنها بوده است که مرد جوانی وارد صرافی شده و کارت هدیه‌ای را روی پیشخوان گذاشته و مدعی شده قصد دارد با این کارت مقداری دلار بخرد.

دختر جوان قبل از مرگ و هنگامی که زخمی بود برای پدرش توضیح داده ‌بود چه اتفاقی افتاده‌ است، او گفته‌ بود: در برابر خواسته سارقی که وارد مغازه شده مقاومت کرده‌ است. پلیس متوجه شد دختر جوان در پاسخ به این درخواست سارق که می‌خواسته بدون کارت ملی کارش را انجام دهد، گفته بود حتما باید کارت‌ ملی همراه داشته باشد و در غیراین‌صورت نمی‌تواند به او دلار بفروشد. مردِ مشتری که انتظار شنیدن چنین جوابی را نداشته، چند دقیقه‌ای را معطل کرده و بعد با استفاده از فرصت پیش‌آمده به پشت پیشخوان پریده و درحالی‌که قمه‌ای را از زیر لباسش بیرون آورده، ضربه‌ای به شکم گیتی زده است و بعد از سرقت مقداری دلار، معادل حدود ٥٠ میلیون‌تومان از گاوصندوق، به‌سرعت پا به فرار گذاشته است.

پلیس همچنین دریافت که پس از این اتفاق دختر جوان ‌که دچار خون‌ریزی شده، آژیر خطر را به صدا درآورده و چند نفر از مغازه‌داران و پدر گیتی به‌سرعت خود را به صرافی رسانده‌اند و دختر جوان را درحالی‌که غرق در خون بوده، به بیمارستان برده‌اند، اما چند بیمارستان از پذیرش گیتی خودداری کردند تا اینکه در نهایت وی جانش را از دست داد. یکی از شاهدان این جنایت چند ساعت پس از حادثه گفت: «من و خیلی‌های دیگر قاتل را موقع فرار دیدیم. البته آن‌موقع نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است. آن مرد به‌سرعت می‌دوید و اصلا حواسش به هیچ‌چیز نبود به طوری‌که موقع فرار مقداری دلار از جیب‌هایش بیرون ریخت و هرچه او را برای برداشتن دلارها صدا زدند توجه نمی‌کرد». مردی که در همسایگی صرافی امین، قنادی دارد نیز گفت: «زمان وقوع حادثه خودم در مغازه نبودم، اما همکارانم تا قبل از به‌صدادرآمدن آژیر متوجه موضوع نشدند و به‌محض شنیدن صدای آژیر به طرف صرافی رفتند، اما قاتل فرار کرده بود». یکی دیگر از شاهدان نیز گفت: «من دیر متوجه موضوع شدم. دقیق نمی‌دانم اما فکر می‌کنم قاتل همدستی داشت که با موتورسیکلت منتظرش بود. قاتل خیلی سریع فرار کرد. از آن طرف پلیس هم زود رسید. شاید حدود پنج‌دقیقه بعد مأموران خودشان را رساندند، اما کار از کار گذشته بود».

در‌همین‌حال پدر مقتول و مالک صرافی گفت: من، دختر و پسرم با هم در صرافی کار می‌کردیم. روز حادثه پسرم گفت کاری برایش پیش آمده و نمی‌تواند به مغازه بیاید. من و دخترم با هم به صرافی رفتیم. بعد از چند ساعت برای رفتن به دستشویی از مغازه خارج شدم و شاید پنج ‌دقیقه طول نکشید، وقتی برگشتم دیدم دخترم خون‌آلود افتاده‌ است. بلافاصله او را به بیمارستان چمران بردیم، اما در آنجا او را پذیرش نکردند بعد به بیمارستان‌های آتیه، بهمن و لاله رفتیم، آنها هم قبول نکردند.

سپس دخترم را به بیمارستان دادگستری بردیم و در آنجا زخمش را بخیه کردند و گفتند چیز مهمی نیست و تا فردا مرخص می‌شود. وضعیت دخترم خیلی بد بود، نتوانستم طاقت بیاورم، می‌دیدم دخترم دارد جلوی چشمم پرپر می‌شود. دو ساعت بعد او را با رضایت خودم ترخیص کردیم و به بیمارستان پارسا بردیم. وقتی به آنجا رسیدیم پذیرش کردند و بلافاصله دکتر گفت باید عمل شود. عمق جراحت خیلی زیاد بود. چندین ساعت در اتاق عمل ماندند و حدود ساعت ١٢ شب بود که دکتر از اتاق عمل بیرون آمد. وقتی وضعیت دخترم را پرسیدم، گفت دعا کنید. گفت طحال و یک کلیه‌اش را خارج کرده‌اند. وضعیت روده‌هایش هم خوب نبود و جراحت به آنجا هم رسیده‌ بود و تا جایی امکان داشت آن را ترمیم کرده بودند، دکتر گفت بقیه‌اش با خداست، فقط دعا کنید. ما همگی در بیمارستان منتظر بهبود دخترم بودیم که گفتند او فوت کرده است.

پدر گیتی که به‌شدت ناراحت بود ادامه داد: چندین بیمارستان دخترم را رد کردند، شاید اگر آنها قبول می‌کردند وضعیت دخترم این‌طور نمی‌شد و او زنده بود. او درباره نحوه سرقت گفت: من خودم زمان سرقت آنجا نبودم، اما وقتی دوربین صرافی را بازبینی کردم متوجه شدم فرد سارق وارد مغازه شده و به سمت دخترم حمله کرده ‌است.

بلافاصله گیتی به سمت آژیر رفته و آن را به صدا درآورده است. مرد سارق هم دخترم را با چاقویی که در دستش بوده زده و دلارها را برداشته و فرار کرده است.

درحالی‌که تحقیقات گسترده‌ای دراین‌باره انجام شد، اما مأموران موفق به بازداشت مرد قاتل نشدند و بعد از گذشت چند سال از ماجرا، اولیای‌دم دختر جوان به دادسرا مراجعه کرده و از بیت‌المال درخواست دیه کردند؛ هرچند اعلام کردند همچنان بر شکایت خود برای دستگیری قاتل باقی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.