به گزارش ایسنا، فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران روز گذشته با معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک دیداری را انجام داد که در این دیدار از امکان این همکاری صحبت به میان آمده است.

در این دیدار که در تهران صورت گرفت، مسوولان دو کشور در رابطه با امکان انعقاد موافقت نامه یا یادداشت تفاهم در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی بحث و تبادل نظر کردند.

مهم‌ترین محور این گفت‌وگوها در رابطه با چگونگی ارزش‌گذاری کالاهای وارداتی و صادراتی، گرفتن اطلاعات ارزش از تولیدکنندگان و دسترسی و تبادل اطلاعات گمرکی و آمار میان گمرکات دو کشور بود که مقرر شد اقدام مشترک در این خصوص با امضای تفاهم‌نامه گمرکی میان گمرکات دو کشور انجام شود و تبادل اطلاعات گمرکی نیز با توجه به پیاده‌سازی گمرک الکترونیکی در ایران به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.

همکاری مشترک در زمینه مقابله با تخلفات گمرکی و قاچاق مواد مخدر، همکاری در زمینه به رسمیت شناختن دو جانبه پروژه فعالان اقتصادی مجاز (AEO)، مذاکره در خصوص همکاری‌های فنی در زمینه نوسازی و مدرن سازی گمرکی و مذاکره در خصوص راههای تسهیل ترانزیت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک از دیگر محورهای مذاکرات رئیس کل گمرک ایران و معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک در تهران بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.