به گزارش ایسنا، تقاضای استرداد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه وابسته به بانک توسعه اسلامی در اجرای ماده ۱۳۸ آئین نامه داخلی مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در دستور کار مجلس قرار گرفت که نمایندگان با ۱۸۶ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر با این تقاضا موافقت کردند.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در توضیح این درخواست دولت گفت: لایحه‌ای درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران در صندوق همبستگی اسلامی تقدیم مجلس شد که اقداماتی نیز برای این عضویت صورت گرفت ولی در مجموع اشکالاتی به نظر رسید که نیاز به بازنگری مجدد دارد.

وی افزود: از این جهت ما از مجلس درخواست کردیم که مجددا لایحه را به دولت بدهد تا بعد از تکمیل آن و متناسب با اقتضائات جدید سیاسی لایحه‌ دیگری را تقدیم مجلس کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در زمان اعلام رای گیری از نمایندگان گفت: با توجه به اینکه این لایحه به تصویب مجلس رسیده بود و در مسیر بررسی شورای نگهبان قرار داشت،‌ مجلس باید به استرداد آن رای دهد.

در نهایت نمایندگان نیز موافقت کردند که این لایحه به دولت برگردانده شود.

در ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می شد که در صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه (سازمان کنفرانس اسلامی) عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق السهم و حق عضویت مربوط و یا کمک اقدام نمایند. تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.