به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ مذاکره‌کنندگانی از بروکسل در هفته‌های اخیر با جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا و نیز کر استارمر، وزیر برگزیت دولت سایه دیدار و گفت‌وگو داشتند. آ

نها به دنبال دریافت‌ تضمین‌هایی از کوربین بودند تا در صورت به قدرت رسیدن او پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ این مقام به وعده‌های محافظه‌کاران عمل کند.

به گفته منابع مطلع، از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه ژوئن که حزب محافظه‌کار ترزا می بیش از ده‌ها کرسی خود را در سراسر این کشور از دست داد، "تغییر چشمگیر لحن" به سمت حزب کارگر در بروکسل دیده می شود.

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا نگران هستند در صورت تغییر دولت در بریتانیا، مذاکرات آتی با ترزا می در ۱۹ اکتبر بی‌معنا شود. یک منبع مطلع به دیلی تلگراف گفت: کم‌کم بروکسل کوربین را جدی می‌گیرد. او در طول رفراندوم و بعد از آن یک راز در امور اروپایی بوده است. مردم دقیقا نمی‌دانستند که او چه می‌خواهد و چه فکری می‌کند اما این روند در حال تغییر است.

جنگ داخلی محافظه‌کاران پس از کنفرانس حزب ترزا می در منچستر که با سرفه‌های مداوم او، افتادن حرف شعارش از روی سن و حضور یک کمدین و دادن نامه تسویه‌ حساب به این نخست‌وزیر بریتانیا به معجونی از بد شانسی تبدیل شد، وخیم‌تر شده است. همین امر منجر شده تا نخست‌وزیر بریتانیا در مقابل چالش‌های رهبری آسیب‌پذیرتر شود و مکررا تکرار کند که از "حمایت کامل" کابینه پس از یک کودتای ناموفق در اوایل همین هفته برخوردار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.