به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه یکی از اعضای تحقیق و تفحص مجلس در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفته که گزارش این هیات در رابطه با این پرونده تمام شده و احتمال فرار متهمان وجود دارد، آیا گزارشی از مجلس به قوه قضاییه ارجاع شده است؟ گفت: اینکه احتمال دارد برخی فرار کنند، درست نیست؛ زیرا همه کسانی که در مظان اتهام بودند با قرار آزاد شدند و اقدامات تامینی مناسب انجام شده است. تا هفته گذشته چیزی از مجلس به قوه قضاییه وارد نشده بود و اگر اخیرا هم رفته باشد از ان اطلاع ندارم. هنوز هم پرونده به دادگاه نرفته است، البته بخشی از پرونده نیاز به کار کارشناسی دارد، متاسفانه کارشناسی ها زمان بر است و همین امر باعث طولانی شدن رسیدگی ها شده است. پرونده هایی مانند بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان و ... کارش زیاد است.

سخنگوی قوه‌ قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تعیین وکلای موضوع تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری گفت: این ماده قانونی به ترتیب فعلی، پیشنهاد قوه قضاییه نبوده و پیشنهاد مجلس بوده است. خود ما گفتیم این کار دشواری است. الان همه استان‌ها لیست ندارند اما به صورت موردی اگر موضوعی پیش بیاید عمل می شود. افرادی در استان ها با کمک ضابطین و کانون‌های وکلا شناسایی شدند، اما همه استان‌ها لیست کامل ندارد. یکی از مواردی که هم اکنون در دست بررسی داریم، اصلاح همین ماده است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به  پرونده ثامن الحجج  گفت: ٩٩ درصد کارهای این پرونده انجام شده، اما کارهای کیفری اش باقی مانده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم گفت: از مواردی که سبب جرم می شوند بیکاری و مواد مخدر و ... هستند. از سوی دیگر قوه قضاییه زمینه های جرم و فساد را در سیستم بانکی و ... بررسی و شناسایی کرده است و در جهت رفع روزنه های موجود تلاش می کند و یکی از وظایفش آموزش و هشدار و ... است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.