به گزارش تارنمای خبری یورواسپورت، هلند در صورت پیروزی برابر سوئد در دیدار روز سه شنبه در آمستردام بر روی کاغذ شانس صعود دارد، اما روبن اذعان کرد که پیروزی با برتری هفت گل برای پیشی گرفتن از سوئد بسیار بعید است.

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 در اروپا در 9 گروه برگزار می شود. تیم های صدر هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی سال آینده راه می یابند. هشت تیم دوم برتر باید به پلی آف بروند. 

در گروه ای، فرانسه با 20 امتیاز صدرنشین است. سوئد با 19 و هلند با 16 امتیاز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم گروه قرار دارند. فرانسه روز سه شنبه به مصاف بلاروس می رود و درصورت کسب پیروزی به عنوان تیم صدرنشین راهی جام جهانی می شود. 

بازیکن بایرن مونیخ گفت: این موضوع برای من بسیار دردناک بود، اما متاسفانه این بخشی از ورزش است.

هلند با پیروزی روز شنبه از 9 بازی 16 امتیاز گرفته است. سوئد با سه امتیاز بیشتر در رده دوم است. تفاضل گل سوئد 19 و تفاضل گل هلند 6 است.سوئد در دیدار روز شنبه با نتیجه هشت بر صفر لوکزامبورگ را درهم کوبید.

روبن که 95 بازی ملی در کارنامه دارد، گفت: ما نمی توانستیم این نتیجه باور کنیم. پیروزی هشت بر صفر مقابل بلاروس واقع بینانه نبود. امکان برتری هفت بر صفر مقابل سوئد نیز میسر نیست.

روبن گفت: باید تا دقیقه آخر باور خود را حفظ کنیم، اما واقع ببینانه نیست که فکر کنیم می توانیم با اختلاف گل بالا سوئد را شکست دهیم. 

روبن 33 ساله در مورد آینده حضور خود در تیم ملی هلند نیز گفت: اول بازی مقابل سوئد و بعد از آن باید ببینیم چه پیش می آید.

هلند در جام جهانی 2010 نایب قهرمان شد و در جام 2014 برزیل هم عنوان سوم را کسب کرد. هلند سال گذشته به جام ملتهای اروپا (یورو2016) صعود نکرد و اکنون به نظر می رسد برای دومین بار یک تورنمنت مهم را از دست می دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.