به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی امروز خود را به مناسبت گذشت یک هفته از شهادت علی هادی العاشق و محمد حسن ناصرالدین، دو تن از شهدای مقاومت ایراد می‌کند.

این سخنرانی در منطقه العین در بقاع شمالی ایراد می‌گردد.

دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود خاطرنشان کرد: من در آغاز به تمامی خانواده‌های شهدا به دلیل شهادت بزرگ تبریک گفته و به دلیل از دست دادن این عزیزان تسلیت می‌گویم. در مراسم امروز به خانواده دو شهید علی هادی العاشق و محمد حسن ناصرالدین تسلیت گفته و همچنین تبریک می‌گویم. شهادت آن کسانی که به امام حسین (ع) در روزهای امام حسین (ع) ملحق شدند، گوارا باد.

وی تصریح کرد: در مقاومت ما ده‌ها تن از جوانان که در خانواده‌هایشان تک فرزند بودند، به شهادت رسیدند و تعداد زیادی از آنها همچنان در جبهه‌ها هستند. در رویارویی با اسرائیل ده‌ها تن از آنها کشته شدند و در رویارویی با تروریسم تکفیری نیز وضعیت اینگونه است و این برتری و ثروت انسانی است که لبنان در اختیار دارد.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: ما در مقاومت تا زمانی که اجازه والدین یعنی هم پدر و مادر را کسب نکنیم، نمی‌پذیریم که تنها فرزندشان به جبهه‌های نبرد برود و طبیعتاً، اجازه مادر دشوارتر است و در این مقطع زمانی، ما مخالف بردن آنها بدون موافقت پدر و مادرشان بودیم، اما پدران ومادرانی به مقرهای حزب الله به نزد ما می‌آمدند و در حد آرزو و خواسته‌شان برای من نامه می‌نوشتند که برای رفتن فرزندانشان به جبهه‌ نبرد اجازه داده شود.

وی افزود: به کسانی که اتهام‌ها و دروغ‌هایی را مبنی بر این امر مطرح می‌کنند که حزب الله آن جوانان را به زور به جبهه‌های نبرد می‌برد، می‌گویم که راز قدرت ما مادران، پدران، برادران و خواهران هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.