به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه نشست خبری هشتمین کنگره بین المللی ریوی و مراقبت های ویژه سل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص قصد آمریکایی ها برای معرفی سپاه به عنوان یک گروه تروریستی، اظهار کرد: سپاه بر اساس تعریف قانون اساسی، حافظ حدود و ثغور انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که سپاه وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد، اظهار کرد: سپاه یک نهاد برخاسته از متن مردم است.

ولایتی ادامه داد: دشمنان ما به خصوص امریکایی ها و صهیونیست ها نقش سپاه را می دانند. نقش سپاه هم در دفاع از کشور، نظام و هم در حمایت از دوستان جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمدتا حول محور مقاومت بوده و بسیار حساس و مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: اگر آموزش و تعلیمات سپاه نبود، حکومت های کنونی عراق و سوریه که برخاسته از رای مردم هستند ساقط می شدند و عوامل امریکایی ها و همین داعشی ها در بغداد و دمشق حاکم بودند.

 اراده ملت عراق در حفظ یکپارچگی حاکم خواهد شد

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحولات کردستان عراق گفت: اراده ملت عراق در حفظ یکپارچگی حاکم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کار آقای بارزانی خلاف هویت ملی و منافع عراق است و به نتیجه نخواهد رسید؛ وی باید از حرف های خود و ادعاهای نامشروع که خلاف قانون اساسی است، دست بردارد یا روزی مجبور می شود از این کار دست بردارد.

ولایتی با بیان این که دولت عراق، حشدالشعبی و ارتش این کشور با هرگونه تجزیه طلبی مخالف هستند، تاکید کرد: اگر دولت عراق از ما هرگونه کمک بخواهد دریغ نخواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.