به گزارش فارس، مهدی فیض امشب در افتتاحیه دومین دوره توانمند سازی کارشناسان، کارشناس مسؤولان و روسای ادارات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور که با حضور استاندار مازندران در اردوگاه شهید چمران شهرستان رامسر برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که در معاونت پرورشی آموزش و پرورش بتوانیم مروج سه مقوله قرآن که جزو اصلی‌ترین موضوعات تربیتی است، ترویج فرهنگ نماز و همچنین مروج فرهنگ عترت باشیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج این نعمت‌ها قابل قیاس با چیزی نیست، اضافه کرد: در آموزش و پرورش با اینکه امکانات و بودجه اندک است، اما باید به همین مقدار بسنده کرد و با ناسپاسی از این نعمت‌ها نیز محروم نشویم.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر کمبود امکانات مادی، مطرح کرد: از طرفی اگر دائماً حسرت نبود امکانات را داشته باشیم از بسیاری از فرصت‌های طلایی غافل خواهیم ماند.

فیض، یکی از بهترین کارهایی که در آموزش و پرورش رواج دارد را بحث مربوط به درس‌هایی از قرآن استاد قرائتی دانست و متذکر شد: این طرح از مدرسه‌ای آغاز و به منطقه و شهر و کشور گسترش یافت.

وی یادآور شد: از نعمت‌هایی الهی نباید غافل شویم بلکه از فرصت‌های در اختیار باید نهایت استفاده را کرد و امیدواریم با تلاش بتوانیم دانش‌آموزان را وابسته به قرآن و عترت کنیم و با خدمت به آنها به نسل جدید و آینده کشور و حتی جهان اسلام را هم تحت تأثیر قرار دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.