به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمدمهدی هاشمی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: در راستای تحقق شعار امسال مبتنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، شاهد افزایش تولیدات در پالایشگاه‌های مستقر در پارس‌جنوبی هستیم.

وی افزود: آنچه در پالایشگاه‌های موجود در پارس جنوبی حائز اهمیت است توجه به الزامات و استانداردها در قالب بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSC) است تا ضمن افزایش تولیدات به محیط زیست در کنار سلامتی و بهداشت کار نیز توجه شود.

سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی تصریح کرد: برای توسعه پارس جنوبی ۲۴ فاز تعریف شده است که تاکنون ۱۸ فاز آن وارد مدار تولید شده‌اند که روز انه در قالب ۱۰ پالایشگاه، ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و فرآوری می‌شود.

هاشمی بیان کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که در ۶ ماه نخست امسال، ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز از این تعداد پالایشگاه تولید و فرآوری شده است.

وی ادامه داد: طی همین مدت جهش خیره‌کننده‌ای در زمینه تولید میعانات گازی انجام شده که طی آن فقط در فاز دوازده و پالایشگاه نهم گازی، ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است. 

سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم پارس جنوبی یادآور شد: رشد ۲۰ درصدی میزان تولید گوگرد دانه‌بندی شده با ۵۰ هزار تن در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل از دیگر موفقیت‌های به دست آمده توسط تیمی از مهندسین، تکنسین‌ها و کارگران متخصص در مجتمع گازی پارس جنوبی بوده است که با ۱۱ درصد تولید گاز کشور به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه شناخته می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.