به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: انجمن ابتکار ملی برای حمایت از فلسطین (یک انجمن غیردولتی مراکشی) قبلا از حکیم بنشماش، رئیس شورای مشاوران مراکش خواسته بود هیئت اسرائیلی را از پارلمان اخراج کند.

 

انجمن مذکور در پیام خود به بنشماش تصریح کرد: به نمایندگی از تمامی اقشار جامعه مراکش از شما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر هیئت جنایتکار صهیونیستی به ریاست امیر پرتز جنایتکار جنگی و وزیر جنگ پیشین سابق رژیم صهیونیستی را اخراج کنید.

 

این انجمن تاکید کرد که ملت مراکش به شدت با هر گونه اقدامی در راستای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مخالف است و پرتز یک جنایتکار جنگی است که باید از سوی دستگاه قضایی مراکش و مراجع قضایی بین‌المللی تحت تعقیب قرار گیرد.

 

در همین راستا، هاجر ریسونی خبرنگار مراکشی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت که خبرنگاران از پوشش خبری کنفرانسی که پرتز جنایتکار و شماری از اعضای کنست رژیم صهیونیستی در آن حضور دارند، منع شده و تنها کانال‌های رسمی مراکشی حق پوشش دادن این کنفرانس را دارند.

 

تمامی فراکسیون‌های پارلمانی مراکش با صدور بیانیه‌هایی حضور وزیر جنگ جنایتکار سابق رژیم صهیونیستی در این کشور همراه با شماری از اعضای کنست را به شدت محکوم کردند.

 

عبدالحق حیسان، عضو پارلمان مراکش رو به پرتز کرد و گفت، این جنایتکار، جنایتکار جنگی است و باید اخراج شود.

 

او سپس به یکی از اعضای پارلمان در کنار وزیر اسرائیلی گفت: تو صهیونیستی هستی و ننگ بر تو. ما تو و امثال تو را در پارلمان نمی‌پذیریم

 

حیسان خطاب به پرتز تاکید کرد، تو جنایتکار ضد انسانی هستی که کودکان و افراد بی‌گناه را می‌کشی و باید پارلمان را ترک کنی.

 

 

پارلمان مراکش ترتیب دهنده کنفرانسی بین‌المللی با موضوع "تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه مدیترانه و آفریقا" طی دو روز یعنی یکشنبه و امروز (دوشنبه) است.

 

سالن کنفرانس بعد از حضور هیئت اسرائیلی شاهد موج مخالفت‌ها با حضور این هیئت شد، به طوریکه برنامه‌های کنفرانس را برای مدتی طولانی متوقف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.