به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی  در خصوص دستگیری نگار قدسی کنی در استرالیا به دلیل نقض قوانین تجاری آمریکا، اظهارکرد: وزارت امور خارجه تاکنون برای چهار مرتبه سفیر استرالیا را احضار و هشدار لازم مبنی بر لزوم عدم تحویل وی به دولت آمریکا را داده است، بعد از این هم اقدامات لازم برای آزادی این خانم باید ادامه پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: دولت استرالیا به عنوان یکی از مدعیان جهانی حمایت از حقوق بشر و زنان باید از بازداشت این خانم باردار خودداری کند، زیرا بازداشت وی اقدام غیر انسانی است.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت استرالیا باید هر چه سریع تر نگار قدس کنی را با قید وثیقه آزاد کند تا دوران سخت بارداری را به لحاظ مسائل انسانی، سپری کند، خانم نگار قدس کنی تا حصول نتیجه در استرالیا خواهد ماند لذا نگرانی در این مورد وجود ندارد.

 

بروجردی یادآور شد: وزارت امور خارجه تا آزادی این خانم نباید از موضع خود کوتاه بیاید.

به گزارش ایرنا، در ادامه سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران و شهروندان ایرانی، برای نخستین بار یک بانوی ایرانی به نام نگار قدسی کنی بنا بر تقاضای استرداد ایالات متحده آمریکا از سوی دولت استرالیا دستگیر شد.

 

نگار قدسی کنی شهروند ایرانی مقیم استرالیا به اتهام نقض قوانین تجاری ایالات متحده، از ۱۶ ژوئن ۲۰۱۷ از سوی مقامات قضایی استرالیا بازداشت شده است.

 

این بانوی ایرانی به هنگام دستگیری باردار بوده و هم اکنون ماه های پایانی بارداری را با شرایط نامساعد داخل زندان و سوء تغذیه می گذراند.

 

مقام های استرالیایی تقاضاهای مکرر جمهوری اسلامی ایران برای بهبود شرایط نگهداری او را نادیده گرفته و اخیراً دادگاه رسیدگی کننده تقاضای آزادی وی با قرار وثیقه را رد کرده است.

 

این مادر ایرانی که در انتظار تولد نخستین فرزندش است ۶ سال پیش به اتفاق همسرش با طی مراحل قانونی به استرالیا مهاجرت کرده و اکنون در کمال ناامیدی از اجرای عدالت در حق او و فرزند بیگناهش چشم به افکار عمومی و حمایت‌های بشردوستانه جهانیان دوخته است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.