به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، این مرجع تقلید روز دوشنبه در دیدار رئیس این دانشگاه، با اشاره به برخی گفته ها در خصوص طب نوین افزود: این که می گویند طب امروز، طب آمریکا و جاهای دیگر است، حرف غلطی است، این طبی است که قبل از اسلام بوده و اطبای اسلام آن را تکمیل کردند، همچنین این علم توسط غربی ها تکمیل تر شده است، پس این علمی است که از اول آمده و دست به دست شده و امروز به دست ما رسیده است.
آیت الله سبحانی با اشاره به برخی گفته ها که افرادی در لباس روحانیت و یا با نام اسلام می گویند، نباید از واکسن استفاده کرد گفت: واکسن واجب شرعی است و حیات ما به آن بستگی دارد، بنده در کتاب های خویش نوشته ام که چیزهایی که عقلای عالم بر آن نظر دارند، ما از آنجا کشف می کنیم که شرع مقدس هم تایید می کند.
این مرجع تقلید عنوان داشت: در موضوع طب اسلامی از جمله خواجه نصیر، شیخ الرئیس و سایر اشخاص هم نظرهایی دارند اما این که بخواهیم علم نوین را انکار کنیم این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: امروز در روزنامه ها خبری را خواندم که بیماران 2 بیماری سرطان و دیالیز به صورت رایگان درمان می شوند که این خبر مهم و کار بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری است که جای تشکر دارد و نشان می دهد که مجلس و دولت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شخص وزیر بهداشت همراهی کامل دارند.
آیت الله سبحانی ضمن دعای خیر برای حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنده توفیقات هر چه بیشتر برای ایشان و مسئولان دانشگاه در قم را از خداوند خواهانم و ایشان بدانند که مجلس و دولت با ایشان هماهنگ است و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم ایشان را برگزیده اند.
این مرجع تقلید گفت: موفقیت های وزیر بهداشت را می بینم و شاهد هستیم که به چه میزان تلاش می کنند و ایشان مورد احترام همگان است.
ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گزارشی از روند اقدام های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان و توسعه عمرانی ارائه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.