به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری هفتگی با رسانه ها درباره علت تعویق حقوق بازنشستگان گفت: تردید نکنید به میزان توانایی مالی دولت این حق را برای بازنشستگان قائلیم. در بودجه سال جاری اضافه بر افزایش سنواتی و میزان یکسان سازی که در نظر گرفتیم سال آینده هم در نظر می گیریم.

وی درباره لفاظی آمریکا نسبت به سپاه پاسداران گفت: مواضع دولت در قبال سپاه بسیار روشن است، سپاه یک ارگان رسمی، انقلابی و ارزشی نظام است و یکی از مؤلفه‌های قدرت و ارکان دفاع ملت بعد از انقلاب تشکیل شده و همچنین مورد احترام است.

نوبخت ادامه داد: مردم هیچ‌گاه ایثار و شهادت سپاه پاسداران را در دفاع از کشور و مردم فراموش نمی‌کنند و امروز هم جهان با چشم واقع‌بینانانه باید دفاع سپاه را از تهاجم تروریست‌ها به ویژه داعش تائید کند؛ بنابراین سپاه هم مدافع ملت و هم مهاجم تروریست‌ها است.

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد این عنوان را داشته باشد، خودش را در صف تروریست‌ها قرار می‌دهد. نه تنها ما ملت ایران به سپاه مباهات می‌کنیم بلکه جهان و بشریت نیز باید از سپاه قدردان باشند و جهت مبارزه با تروریسم که الان توسط برادران عزیزمان در حال انجام است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: بنابراین هر کشوری که بخواهد نسبت به سپاه چنین موضعی داشته باشد، مواضعش مشترک با مواضع تروریست‌های داعشی نسبت به سپاه است؛ بنابراین در صف رویارویی با تروریست‌ها به تروریست‌ها می‌پیوندد؛ این پاسخ ما روشن است و ما همواره به وجود سپاه مباهات می‌کنیم و حضور، استمرار و قوت آن را قوت ملت ایران می‌دانیم.

سخنگوی دولت درباره بودجه دفاعی که قرار بود از سوی دولت در اختیار سپاه و نیروهای مسلح قرار گیرد گفت: این مصوبه مجلس است که از تایید شورای نگهبان گذشته و دولت خود را موظف می داند که این قانون را اجرا کند.

وی با اشاره تخصیص های عمرانی در هفت ماه نخست سال گفت: تا امروز ۲۹ هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی تخصیص دادیم که از این میزان ۱۱ هزار و ۸۲ میلیار تومان نقدی و ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اسنادی بوده است.

سخنگوی دولت درباره افزایش نرخ دلار و سکه گفت: سیاست دولت این نیست که پول ملی تضعیف شود، ما با کاهش ارزش ریال در برابر دلار به طور غیر منطقی مخالفیم، سیاست دولت مدیریت نرخ ارز شناور است.

نوبخت با بیان اینکه دولت از ضعیف پول ملی متضرر می شود، گفت: این مسئله روی همه کالاها اثر گذار خواهد بود ،حتی کالاهایی هم که به قیمت ارز ارتباط مستقیم ندارد از این مسئله متضرر خواهد شد. سیاست دولت مهار تورم است و خرسندیم بگوییم تقلیل قدرت خرید را محدود می کنیم. این تهمت به دولت است که دوست دارد نرخ ارز بالا برود.

نوبخت ادامه داد: ما این حرف ها را از کسانی می شنویم که از کشاندن تشنج های گفته های ترامپ به کشور بی مهابا عمل می کنند. در آمریکا هم حزبی های ترامپ او را قبول ندارند اروپا هم او را قبول ندارد فردی که در صحت عقل او تشکیک وجود دارد حرفی می زند نباید به حرف های بی ربط او توجه کرد. ما در روزهای تحریم که هنوز برجام عملی نشده بود نرخ تورم را کاهش داده و قیمت ارز را تقلیل دادیم. ممکن است آخر این هفته ترامپ حرف هایی بزند اما نباید بازار های ما تحت تاثیر قرار گیرد.

 

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.