به گزارش انتخاب،"هولین ژائو" که پس از دیدار اختصاصی با دست‌اندرکاران سیتنا به عنوان نماینده‌ی نمایشگاه های ITU در ایران، به سوالات سیتنا در بوسان کره جنوبی پاسخ می‌گفت، در پاسخ به سوال سیتنا در خصوص اینکه "اخیرا GSMA (انجمن جهانی موبایل) تحریم‌هایی را علیه برخی اپراتورهای تلفن همراه ایران اعمال کرده است، به نظر شما چرا این تحریم ها اتفاق افتاده است و شما به عنوان دبیرکل ITU چه واکنشی ابراز خواهید داشت؟" گفت: در واقع این اولین بار است که موارد اینچنینی را می شنوم. در دیدار با وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، ایشان هم این مورد را بیان کردند.

وی افزود: باید اقرار کنم که کمی متعجب شدم. تا آنجایی که می‌دانیم تحریم ها یک بازی سیاسی است و به نظر بنده همه‌ی تحریم‌های بین المللی علیه ایران، سیاسی است.

وی ادامه داد: وقتی که خبر تحریم اپراتورهای ایرانی توسط GSMA را شنیدیم بسیار متعجب شدم، چراکه GSMA یک انجمن تخصصی است و اصلا نمی‌دانم چرا وارد بحث تحریم ایران شده است.

ژائو افزود: زمانی که وزیر ارتباطات ایران این موضوع را بیان کردند به ایشان عرض کردم که اصلا هیچ اطلاعی در این مورد نداشتم، ولی می توانم بررسی کنم و با روابطی که در GSMA داریم حتما موضوع را با آن ها مطرح کرده و آن ها را تشویق می کنم که هیچ کس را از GSMA خارج نکنند و اجازه دهند تمامی اپراتورها به آنان ملحق شوند.

دبیرکل اتحادیه‌ی جهانی مخابرات خاطرنشان کرد: این موضوع غیرقابل درک است که وقتی اپراتوری می خواهد به این انجمن ملحق شود، چرا آن ها باید آن اپراتور را منع کنند؟ این انجمن جهانی است و باید همه‌ی اپراتورهای تلفن همراه اجازه‌ی عضویت در آن را داشته باشند. به نظر من این موضوع اصلا طبیعی نیست و من حتما آن را پیگیری خواهم کرد.

ژائو در پاسخ به سوال سیتنا که "آیا شما حمایت خود از اپراتورهای تلفن همراه ایرانی را ابراز خواهید کرد؟" گفت: به طور حتم این کار را انجام خواهم داد و امیدورام به زودی این مساله حل شده و ختم به خیر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.