به گزارش خبر ورزشی، احمدی خودش زمانی بازیکن فوتبال بوده است. پدرش هم در دهه ۴۰ در تیم پاس تهران با بزرگانی همچون همایون شاهرخی، فرامز ظلی و اصغر شرفی همدوره و همبازی بوده است. بر همین اساس تعجبی ندارد اگر بدانید این گزارشگر تلویزیونی به نوجوانان برق شیراز دعوت و در ادامه در تست جوانان پرسپولیس قبول شد اما بین فوتبال و درس دومی را انتخاب کرد.

حالا محمدرضا احمدی پس از پشت سر گذاشتن کلاس‌های مربی‌گری B آسیا با نگاه متفاوت‌تری در تلویزیون اجرا و گزارش می‌کند. باور نمی‌کنید با ما و این گزارشگر جوان و بی‌ادعای تلویزیونی باشید تا انتهای یک مصاحبه خودمانی.

دوران پسا کلاس‌های مربی‌گری B آسیا خوش می‌گذرد؟!

(با صدای بلند می‌خندد) هنوز که نمرات و کارنامه این کلاس‌ها به دست‌مان نرسیده است. قرار است آبان نتایج اعلام شود. در مجموع راضی‌‌کننده بود و برای من یکی خیلی مفید بود.

پیشنهادی از تیم‌های باشگاهی داخلی برای مربی‌گری به دست تو نرسیده است؟

نه‌ آقاجون! ببینید من سال ۱۳۹۰ مدرک C مربی‌گری آسیا را گرفتم و ۶ سال طول کشید تا به کلاس‌های B رفتم. ضمن اینکه در سال‌های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ به مدت ۳ سال در رده بزرگسالان و امید در تیم آریاناز در آسیاویژن تهران مربی‌گری کردم ولی در حال حاضر قصد فعالیت در این عرصه را ندارم.

چرا؟

استرس شغل مربی‌گری زیاد است. از آن گذشته هنوز انگیزه و انرژی زیادی برای کار اجرا و گزارشگری فوتبال دارم و به دنبال مربی‌گری نیستم. اگر هم به کلاس‌های مربی‌گری رفتم صرفاً برای دانش‌افزایی و دریافت اطلاعات فنی برای بهبود گزارش‌هایم بوده است.

در مجموع شغل مربی‌گری جذاب‌تر است یا گزارشگری؟

نمی‌توان جواب درستی به این سؤال داد. هر کدام جذابیت‌های خود به همراه استرس‌هایش را به همراه دارد. عشق و علاقه در این دو عرصه حرف اول و آخر را می‌زند اما به شخصه گزارشگری فوتبال را بیشتر از مربی‌گری دوست دارم.

پس از پشت سر گذاشتن کلاس‌های مربی‌گری، فنی‌تر هم گزارش می‌کنی؟

بیشتر روی سؤالاتم از مهمانان برنامه تأثیر گذاشته است تا گزارش‌هایم! پشت صحنه برنامه‌های تلویزیونی معمولاً با کارشناسان و مربیان بحث و تبادل نظر می‌کنیم که برایم همیشه جذاب بوده است.

یکی از هم‌کلاسی‌های معروف تو علی کریمی بود. در حین برگزاری کلاس با او در مورد نفت تهران حرف نزدید؟

علی‌آقا پتانسیل و کاریزمای بزرگی دارد. یک ستاره واقعی که یکسری صحبت‌ها را مبنی بر پر شدن لیست نفت تهران و اینکه برخی بازیکنان باب میل او نیستند را مطرح می‌کرد و ما هم گوش می‌کردیم.

به او توصیه نکردی به نفت نرود؟

نه، هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم به بزرگی مثل آقای کریمی توصیه‌ای داشته باشم. ایشان به همراه آقایان مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و علی دایی جزو مفاخر فوتبال ما هستند و همواره برای این عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

اگر علی کریمی از تو دعوت به همکاری می‌کرد، می‌پذیرفتی؟

کنار علی‌آقا کریمی بودن باعث افتخار است اما قرار نیست من مربی‌گری کنم. همین اجرا و گزارش برای ما کافی است! (دوباره می‌خندد)

راستی قبل از گزارش دیدار رفت الهلال عربستان و پرسپولیس، فکرش را می‌کردی بازی با آن نتیجه تمام شود؟

مطمئن بودم کار پرسپولیس خیلی سخت است و احساس می‌کردم ممکن است تیم برانکو ببازد ولی نه با ۴ گل!

چطور؟

از آن‌جایی که قرار بود این بازی را گزارش کنم تحقیقات زیادی روی الهلال عربستان داشتم و متوجه شدم چه بازیکنان خارجی باکیفیتی دارد. همین کارلوس ادواردو گرچه به پرسپولیس گل نزد ولی خیلی تأثیرگذار نشان داد و خط دفاع ما را اذیت کرد. متأسفانه تفاوت بازیکنان خارجی در فوتبال ایران و کشورهای عربی خیلی زیاد است که در همین بازی پرسپولیس و الهلال عربستان کاملاً به چشم آمد.

دوست داری بازی برگشت مقابل الهلال را گزارش کنی؟

دیگر نه! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) البته از شوخی گذشته دوست دارم نماینده کشورم در تقابل با تیم سعودی موفق باشد. فوتبال رو ندارد و امیدوارم پرسپولیس بتواند این نتیجه را جبران کند.

یعنی همان‌طور که بارسا پس از شکست ۴ بر صفر مقابل پارس‌سن‌ژرمن در دیدار برگشت ۶ گل زد و به لیگ قهرمانان اروپا برگشت پرسپولیس هم می‌تواند جبران مافات کند؟

خیلی خیلی سخت است اما غیرممکن نیست. در فوتبال هر اتفاقی امکان دارد به وجود بیاید و من هم برای نماینده کشورم آرزوی موفقیت دارم.

شاید گزارش این بازی را به عادل فردوسی‌پور بدهند. هرچه نباشد بارسا با گزارش عادل توانست در دیدار برگشت ۶ گل به پاری‌سن‌ژرمن بزند!

هرکس گزارشگر بازی برگشت شد امیدوارم پرسپولیس از سد الهلال گذشته و فینالیست شود.

بگذریم! تیم باشگاهی خارجی مورد علاقه‌ات کدام است؟

بنویسید من یک آرسنالی متعصب هستم. علاقه خاصی به این تیم دارم.

(به شوخی) پس حسابی از بابت آرسن ونگر زجر می‌کشی؟

(دوباره می‌خندد) نه! به نظرم بیشتر از آرسن ونگر، هواداران آرسنال از سیاست‌های مدیران باشگاه رنج می‌برند. ونگر در واقع مجری سیاست‌های درآمدزایی مسئولان باشگاه آرسنال است و خیلی تقصیری ندارد.

ولی خود آرسن ونگر هم با تصمیمات و نتایج کم‌ طرفداران آرسنال را عذاب نمی‌دهد؟!

بیشتر از دست ونگر حرص می‌خوریم تا اینکه رنج بکشیم. اینکه چه شد دراکسلر را از پارس‌سن‌ژرمن نیاورد. لاکازت چرا خریداری شد؟ یا اینکه مذاکرات با امباپه چطور به بن‌بست رسید و لمار نیامد و... خلاصه آن‌که سرمربی فرانسوی فقط تابع تصمیمات مدیران خسیس آرسنال است.

راستی اگر آرژانتین و لیونل مسی به جام جهانی روسیه صعود نکنند چه می‌شود؟

فاجعه است. نمی‌توان جام‌جهانی را بدون لیونل مسی و آرژانتین تصور کرد. البته من خودم زلاتان را هم دوست دارم و از عدم صعود هلند به جام‌جهانی متأثر خواهم شد. سوئد بدون زلاتان جا‌م‌جهانی هم نرفت مهم نیست! (ناگهان یک چیزی یادش می‌آید) به نظر لیونل مسی خامه روی کیک جام‌جهانی روسیه است. غیبت او و تیم ملی آرژانتین حسابی به چشم خواهد آمد.

فکر می‌کنی تیم ایران در جام جهانی روسیه چگونه ظاهر شود؟

به نظرم بتوانیم این مرتبه سنت‌شکنی کرده و به مراحل بالاتر صعود کنیم. نکته‌ای که از همین حالا می‌توانم پیش‌بینی کنم درخشش سردار آزمون و میلاد محمدی در روسیه است. فکر می‌کنم این دو ستاره‌های ایران در جام‌جهانی روسیه باشند.

سؤالات ما به انتها رسید. حرف خاصی ندارید؟

وظیفه خودم می‌دانم از اعتماد مدیران و مسئولان شبکه سوم سیما خاصه آقایان حسین آقازمانی، حسین زکایی و مهدی هاشمی تشکر ویژه‌ای داشته باشم. اگر حمایت این عزیزان نبود شاید امروز من محمدرضا احمدی مجری یا گزارشگر نبودم. امیدوارم بتوانم با عملکرد خوب خودم جوابگوی لطف دوستان باشم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.