آنها پس از ردزنی خودروی مورد نظر دستور ایست دادند اما راننده و سرنشینانش بی‌توجه به فرمان پلیس فرار کردند. بدین ترتیب عملیات تعقیب آغاز شد و پس از طی مسافتی لاستیک خودروی پژو هدف قرار گرفت و راننده پژو مجبور به توقف شد. اما سرنشین دیگر خودرو- حجت - به محض توقف با پای پیاده فرار کرد.

استوار علی احمدی اما دست از تعقیب برنداشت و با پای پیاده به تعقیب متهم ادامه داد. اما تبهکار تحت تعقیب وقتی مأمورجوان را در چند قدمی خود دید با اسلحه‌ای که همراه داشت ناگهان به سمت او شلیک کرد. تیر اول به پای مأمور جوان برخورد کرد اما تیر دوم به قلبش خورد و اوهمانجا به شهادت رسید. این درحالی بود که در بازرسی از خودروی متهمان فراری سه اسلحه کلاش و تعداد زیادی تیر جنگی کشف شد.کارآگاهان جنایی که سایه به سایه درتعقیب جنایتکارفراری بودند در تحقیقات دریافتند حجت سارق سابقه دار احشام و اسلحه است که از سال‌ها قبل تحت تعقیب پلیس بوده است. سرانجام ۳ سال پس از شهادت مأمورپلیس، مرد میانسال درجریان یک سرقت دستگیر شد.

او در تحقیقات مقدماتی به قتل پلیس جوان اعتراف کرد. عامل جنایت پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و با تأیید حکم قصاص، او تیر امسال پای چوبه دار رفت تا حکمش اجرا شود. اما با تلاش مسئولان واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران - به ریاست قاضی محمد شهریاری- خانواده مأمور جوان سه ماه به قاتل مهلت دادند.این درحالی بود که مادر علی پای چوبه دار ازحال رفت و گفت درصورتی رضایت می‌دهد که پسرش به خوابش بیاید و بخواهد که از خون قاتلش بگذرند.

بدین ترتیب درحالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص قاتل آغازشده بود، صبح دیروز پدر و مادر مأمور شهید راهی دادسرای جنایی تهران شده و بدون هیچ چشمداشتی از قصاص قاتل گذشتند.مادر شهید به سرپرست دادسرا گفت: «چند شب قبل پسرم به خوابم آمد و از من و پدرش خواست به خاطر رضای خدا و به حرمت خون امام حسین(ع) از قصاص قاتلش بگذریم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.