اختلافات و درگیری آن ها به دستگاه قضایی کشید چرا که خانواده زن یاد شده معتقد بودند پسر مذکور زن جوان را اغفال کرده است.

در حالی که شعبان با سپردن وثیقه به دادسرا تا زمان رسیدگی قانونی به پرونده آزاد شده بود، خانواده زن جوان نیز بنا به ادعای شعبان او را تهدید به مرگ می کردند. تا این که در تاریخ ۹۶.۷.۴ ناگهان حادثه وحشتناکی رخ داد. آن روز درگیری فیزیکی بین چند نفر در گرگان رخ داد که در این میان «شعبان» سلاح شکاری دولول را برداشت و با آن شلیک کرد.

در پی شلیک های این جوان ۲۱ ساله، چند نفر به شدت مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

  در میان مجروحان، مرد میان سالی دیده می شد که دایی زن جوان بود. این مرد حدود یک هفته در بیمارستان بستری شد اما تلاش کادر درمانی برای نجات وی به نتیجه نرسید و این فرد بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان سپرد. این گونه بود که پرونده جنایی در گرگان شکل گرفت و تلاش ها برای دستگیری متهم فراری (ضارب) با صدور دستورات قضایی آغاز شد.

چند روز بعد کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد ضارب فراری به مشهد گریخته و در منزل یکی از بستگانش مخفی شده است اما اطلاعات بیشتری درباره محل اختفای متهم نداشتند بنابراین آن ها با در دست داشتن نیابت قضایی به مشهد آمدند و بدین ترتیب قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) دستورات ویژه ای را برای ورود به مخفی‌گاه متهم به قتل فراری صادر کرد.

 کارآگاهان پس از ردیابی های اطلاعاتی و انجام یک سری فعالیت های غیرمحسوس در مکان های احتمالی تردد ضارب، به مدارکی دست یافتند که نشان می داد متهم فراری قصد دارد منزلی را در منطقه شهرک صابر مشهد اجاره کند تا بتواند به زندگی مخفیانه خود ادامه دهد.

با به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان مراتب را به سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) اطلاع دادند و بدین ترتیب عملیات پلیس با نظارت مستقیم و راهنمایی های رئیس پلیس آگاهی وارد مرحله جدیدی شد. کارآگاهان برای دقایقی و با دستور سرهنگ «رزمخواه» عملیات دستگیری را با تاخیر آغاز کردند تا به طور غیرمحسوس از حضور ضارب در منطقه ای که قرار بود منزلی را اجاره کند، اطمینان یابند.

با فراهم شدن مقدمات عملیات، گروه ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با همکاری گروه اعزامی کارآگاهان از استان گلستان، در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه موفق شدند ضارب ۲۱ ساله را دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل کنند. این جوان که با دیدن اسناد و مدارک چاره ای جز اعتراف نداشت در حالی که هر گونه ارتباط خود را با زن جوان انکار می کرد، به تشریح چگونگی وقوع جنایت پرداخت و ادعا کرد آن روز در حال رفتن به منزل خواهرم که در نزدیکی محل سکونت مقتول است، بودم اما در یک لحظه مقتول (دایی زن جوان) و چند نفر دیگر به من ناسزا گفتند و اسلحه کشیدند. من هم سلاح شکاری دولول را برداشتم و به سوی آن ها تیراندازی کردم که چند نفر زخمی شدند سپس به مشهد گریختم و در منزل یکی از بستگانم ساکن شدم تا این که امروز پلیس من را دستگیر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.