عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل اظهارات مسئولان علیه یکدیگر در تریبون های رسمی اظهار کرد: مسئولان رده بالای کشور علاوه بر مسئولیت سیاسی خود، مسئولیت تربیتی و آموزشی هم دارند در حالیکه این جنبه از مسئولیت مسئولان نادیده گرفته شده است.

 

وی در ادامه افزود: گفته شده که الناس علی دین ملوکهم. اینکه جامعه ما عجول و زودرنج است شاید به این دلیل باشد که آستانه تحمل و انتقادپذیری مسئولان بسیار کم است.

 

این عضو بنیاد باران خاطرنشان کرد: این نوع رفتارها نوعی ناهنجاری برای کارگزاران نظام است که در نتیجه ادامه این رفتارها، اعتماد اجتماعی کاهش می یابد. جلسات سران قوا برای حل کردن همین مسائل است البته این مسائلی که این روزها پیش آمده در حدی نیست که برای آن جلسه برگزار شود. این جلسات باید خیلی بیشتر از این برای حل مسائل کلان کشور برگزار شود.

 

ناصری با اشاره به اینکه چون این جلسات تشکیل نمی شود مسئولان از تریبون های عمومی علیه هم استفاده می کنند تصریح کرد: به دلیل پایین بودن آستانه تحمل مسئولان، آنها با کوچک ترین تلنگری عصبانی شده و علیه هم صحبت می کنند.

 

وی ادامه داد: در جلسات سران قوا باید گلایه ها، دلخوری ها و اختلافات بیان شود، نه در تریبون ها البته به صرف جلسه گذاشتن اختلافات حل نمی شود بلکه مسئولان باید آستانه تحمل خود را افزایش دهند و همان اندازه که مسئولیت دارند، به همان اندازه هم انتقادپذیر باشند.

 

ناصری در پایان گفت: شاید اظهارات مقامات رده بالای کشور علیه هم میراث دوران احمدی نژاد باشد . در آن مقطع تریبون های عمومی محل کنایه زدن و رفتار خلاف انتطار از مسئولان شده بود. این رفتار مسئولان باید اصلاح شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.