سرهنگ صادقی کاشان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک هفته ناجا با غیرقانونی بودن این فعالیت‌ها اظهار کرد: پلیس فتا با این تخلفات در هر سطحی که باشند برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: به تازگی مشاهده شده برخی افراد سودجو با طراحی صفحات‌ جعلی اینترنتی در قالب صدور سریع ویزای اربعین به سرقت اطلاعات بانکی و کلاه‌برداری از متقاضیان این سفر معنوی می‌پردازند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن هشدار به مجرمین سایبری به زائران عتبات عالیات توصیه کرد: زائران برای ثبت‌نام به سایت اصلی سازمان حج و زیارت مراجعه و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود خودداری کنند.

سرهنگ صادقی کاشان با اشاره به برخی ترفندهای کلاهبرداران در فضای مجازی از کاربران هم‌استانی خواست به ایمیل‌های ناخواسته و یا پیام‌هایی که تحت عنوان ثبت‌نام اربعین‌حسینی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین جذاب و اغوا کننده دریافت می‌کنند، پاسخ ندهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای کاربران، تاکید و تصریح کرد: کاربران فضای مجازی با ارتقاء سطح آگاهی و شناخت خود و رعایت موارد ایمنی می‌توانند فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان و متخلفان سایبری سلب کنند.

وی از رصد پیوسته فضای مجازی توسط این پلیس خبر داد و گفت: پلیس فتا استان با اشراف کامل این فضا را رصد و به موقع با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.