به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، به ۵۱.۰۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت‌ها روز گذشته دو درصد افزایش یافته و مجددا به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه رسید بودند.

نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین المللی است، ۸ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۵۶.۶۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات روز گذشته دو درصد افزایش داشت.

به گفته معامله‌گران، بازار منتظر انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برای داشتن نشانه‌های بیشتری درباره جهت قیمت است.

تعطیلات فدرال آمریکا در روز دوشنبه، انتشار آمار ذخایر هفتگی را یک روز عقب انداخت. قرار است موسسه امریکن پترولیوم آمار هفته گذشته را روز جاری منتشر کند و گزارش وزارت انرژی آمریکا نیز روز پنج‌ شنبه منتشر می‌شود.

در مجموع تحلیلگران می‌گویند شرایط کوتاه مدت از محدود شدن عرضه در بازار حکایت دارد.

قیمت‌ها همچنین از گزارش صندوق بین‌المللی پول که رشد قوی‌تر اقتصاد جهانی در سال میلادی جاری و آینده را پیش‌بینی کرد، مورد حمایت قرار گرفتند.

قیمت برنت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به طور متوسط ۵۲.۷۰ دلار در هر بشکه بوده است و بارکلیز انتظار دارد تا پایان سال به حدود ۵۳ دلار در هر بشکه بالغ شود. با وجود این، این بانک اعلام کرده نفت ممکن است در سال ۲۰۱۸ دوباره کاهش پیدا کند و در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به دلیل تولید جهانی رو به رشد، به ۴۸ دلار عقب نشینی کند.

بر اساس گزارش رویترز، پیمان میان اوپک و سایر تولید کنندگان شامل روسیه برای محدود کردن تولید به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز در مارس سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد. مذاکراتی برای تمدید این پیمان در جریان است، اما تولید در نقاط دیگر رو به افزایش است.

تولیدکنندگان آمریکایی در هیچ پیمانی برای محدود کردن عرضه شرکت نکرده‌اند و تولید این کشور امسال به میزان ۱۰ درصد رشد کرده و به بیش از ۹.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. با این‌همه ایان تیلور، مدیرعامل ویتول در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: تولید آمریکا سال آینده ۰.۵ تا ۰.۶ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و پس از آن ثابت خواهد ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.