به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، طبق گزارشات منتشر شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار توسعه زرادخانه‌های هسته‌ای این کشور به میزان ۱۰ برابر شده است، درخواستی که مقامات نظامی آمریکا را شوکه کرده است.

به گزارش ان بی سی نیوز، در یکی از جلسات ماه جولای ترامپ با مقامات ارشد نظامی، وی پس از اطلاع از این موضوع که زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا در 50 سال گذشته کاهش یافته خواستار توسعه عظیم توانمندی هسته‌ای این کشور شده است.

مقامات به ان بی سی گفتند که از مشاهده واکنش ترامپ بسیار شگفت زده شده و از او سوال کرده‌اند آیا درکی از موضوع هسته‌ای دارد یا خیر. به گزارش همین شبکه مقامات نظامی گفته‌اند که رکس تیلرسون، وزیر خارجه ترامپ پس از این جلسه او را "احمق" خطاب کرده است.

مقامات حاضر در این جلسه اعلام کردند ترامپ به این مسئله اشاره کرد که  آمریکا در دهه 1960 نزدیک به 32 هزار کلاهک هسته‌ای داشته و اکنون وی خواستار افزایش کلاهک های این کشور به این مرز است. این درحالی است که درحال حاضر آمریکا 4 هزار کلاهک هسته‌ای دارد.

البته مقامات نظامی در ادامه سعی داشتند به ترامپ توضیح دهند که چرا دستیابی به این میزان از کلاهک هسته‌ای منطقی نیست زیرا از یک سو باعث نقض توافقات بین‌المللی شده و همچنین به سود منافع آمریکا نیز نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.