به گزارش فارس بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گفت با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایارن در لندن دیدار و درباره مساله هسته‌ای صحبت کردند.

جانسون در توییتر خود نوشت، انگلیس برجام را حفظ خواهد کرد اما ایران هم باید نقش اخلال‌گرانه خود را در منطقه خاورمیانه کاهش دهد. 

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که به دعوت بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و در ادامه سفرش به ایتالیا شب گذشته وارد لندن شد، صبح امروز (چهارشنبه) به همراه حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس با جانسون دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای درباره این دیدار، به گفت‌وگوی شب گذشته بوریس جانسون با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظرریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت جانسون در گفت‌وگو با ظریف، تعهد پادشاهی متحده به توافق هسته‌ای ایران را بیان داشت. 

در این بیانیه آمده است، بریتانیا،‌ فرانسه و آلمان به وضوح گفته‌اند درحالی‌ که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه غیرقابل است، تهران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است. 

لندن برجام را توافقی حیاتی نامید که تهدید اتمی ایران را خنثی کرد. انگلیس ضمن حمایت از برجام بر اهمیت این مساله که همه طرفین به تعهداتشان پایبند بمانند، تاکید دارد. 

جانسون همچنین گفت برجام توافقی تاریخی بود که بدون شک جهان را به مکانی امن‌تر تبدیل کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.