به گزارش تسنیم، تیم ملی با حضور مهرداد پولادی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در دفاع چپ به ساختار دفاعی خوبی رسید. تیم ملی با حضور پولادی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا و تا پیش از اخراج این بازیکن در دقیقه ۴۲ بازی مقابل عراق نیز عملکرد خوبی در خط دفاعی داشت، اما پس از قرار گرفتن احسان حاج‌صفی در این پست، پاشنه آشیل تیم ملی مشخص شد.

تیم ملی در بازی با عراق دو گل مشابه (مشابه از نظر ضعف دفاع چپ تیم ملی ایران) دریافت کرد که عدم پوشش منطقه پشت دفاع چپ عامل دریافت این دو گل بود. گل سوم عراقی‌ها در جام ملت‌ها نیز که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، باز از همین ناحیه بود که عدم پوشش حاج‌صفی در منطقه دفاع چپ باعث عبور مهاجم تیم ملی عراق شد و مرتضی پورعلی‌گنجی با خطایی که انجام داد یک پنالتی به عراقی‌ها تقدیم کرد.

ضعف بازیکنانی که در دفاع چپ تیم ملی قرار گرفتند، ادامه داشت و در بازی رفت با ترکمنستان و دیدار با عمان در مقدماتی جام جهانی نیز تیم ملی دو گل به همین طریق دریافت کرد تا کارلوس کی‌روش از این مسئله نگران‌تر شود. پاشنه آشیل تیم ملی با حضور میلاد محمدی در دفاع چپ برطرف و حتی این منطقه به نقطه قوت تیم کی‌روش تبدیل شد. محمدی از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده در دو بازی دوستانه قبلی تیم ملی غایب بود که غیبت او پاشنه آشیل تیم ملی را بار دیگر نمایان کرد.

دیدار دوستانه با روسیه جدی‌ترین بازی شاگردان کی‌روش بود که با نتیجه یک - یک به پایان رسید. در این بازی هم گلی مشابه بازی با عراق در جام ملت‌ها یا گل‌هایی که مقابل ترکمنستان و عمان در مقدماتی جام جهانی دریافت کردیم، وارد دروازه تیم ملی شد. ارسال به سمت چپ خط دفاعی و مدافعی که پشت سر خود را پوشش نداده بود، پاس به دهانه دروازه و در نهایت گل. در این بازی احسان حاج‌صفی جایگزین محمدی در دفاع چپ شده بود تا مشخص شود در صورت نبود دفاع چپ تخصصی مانند پولادی یا محمدی، چه سرنوشتی در انتظار خط دفاعی تیم ملی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.