به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد طی بیانیه‌‌ای اعلام کرد که ارتش میانمار به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان مسلح در راخین، بسیاری از غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «تعداد کسانی که از آغاز خشونت‌ها در میانمار در ۲۵ آگوست از ایالت راخین گریخته و خود را به بنگلادش رسانده‌اند، به ۵۱۹ هزار رسیده است. حداقل سه هزار غیرنظامی قتل‌عام و تلاش هزاران نفر دیگر برای بقا ادامه دارد.»

«جوئل میل لن» سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، در گزارش خود در تاریخ ششم اکتبر اعلام کرد که ۱۰۰ هزار مسلمان از شهر «بودی دانگ» میانمار نیز در انتظار ورود به «کاکس بازار» در بنگلادش هستند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و دولت بنگلادش نیز اعلام کرده‌اند: «بیش از ۶۰ درصد آوارگان روهینگیا به بنگلادش را کودکان تشکیل می‌دهند. از ۲۵ آگوست تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از روهینگیاها که قصد داشتند توسط قایق ها خود را به بنگلادش برسانند، غرق شده و جان باختند. این قایق‌ها یا به دلیل حمل بیش از ظرفیت دچار حادثه شده یاطوفان دریایی سبب غرق این قایق‌ها شده است. »

«حسن محمود علی» وزیر خارجه بنگلادش طی اطلاعیه در تاریح ۱۰ سپتامبر از کشته شدن سه هزار مسلمان روهینگیا خبر داده بود.

تعداد آورگان روهینگیا در اردوگاه های «کاکس بازار» بنگلادش بیش از ۹۰۰ هزار رسیده است. آوارگان که تازه وارد این کشور می‌شوند، نیز در این اردوگاه‌ها اسکان داده می شوند.

درگیری میان بوداییان و مسلمانان میانمار در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. در این درگیری‌ها شمار بسیاری که اغلب آنها را مسلمانان تشکیل می‌دادند، کشته صدها خانه و محل کار سوزانده و هزاران نفر به دلیل وقایع خشونت‌بار مجبور به ترک این منطقه شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.