افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به برگزاری جلسه‌ هم‌اندیشی ویژه برای بررسی مشکلات نوسازی ساختمان پلاسکو گفت: جلسه امروز با حضور علیرضا محجوب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای‌شهر تهران، محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان و محمد مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، پیروز جناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و اعضای هیات‌مدیره ساختمان‌های شمالی و جنوبی پلاسکو برگزار و مشکلات و مطالبات کسبه بررسی شد.

حبیب‌زاده افزود: فرصت بسیار خوبی به دست آمد تا در آینده بتوانیم با برگزاری جلسات مشابه هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به نوسازی پلاسکو را برطرف کنیم.

وی با اشاره به بررسی مشکلات‌ فنی که باید در ساخت پلاسکو لحاظ شود، اضافه کرد: در این جلسه نکات فنی و حقوقی که باید در بازسازی پلاسکو لحاظ شود مورد بررسی قرار گرفت و سعیدی‌کیا اعلام کرد که در فضای جدیدی که در اختیار کسبه پلاسکو قرار گرفته امکانات مناسبی در اختیار آنها گذاشته شده است.

حبیب‌زاده درباره سایر کارگاه‌های ناایمن در سطح شهر هم گفت: شهرداری می‌تواند ماده 55 قانون شهرداری‌ها را اعمال کند تا واحدهای ناایمن در سطح شهر همگی تعطیل شوند اما باید توجه داشت که بیش از 100 کارگاه‌ در سطح شهر وجود دارد که تعداد کسبه و کارگران آنها نیز به بیش از هزار تن می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان متذکر شد: نمی‌توانیم تمامی این واحدها را تعطیل کنیم و تنها باید به ایمن‌سازی آنها اقدام کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.