به گزارش تسنیم، "کریستین لیندنر"، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان در گفت وگو با روزنامه اتریشی "دی پرسه" حزبش را مجبور به مشارکت در ائتلاف موسوم به جامائیکا( ائتلاف حزب سبز، لیبرال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی) ندانسته و شروط حزبش در این باره را برشمرد.

وی درباره شکست حزبش در دوره قبلی انتخابات پارلمانی و عدم حضور در پارلمان نیز گفت: حزب لیبرال دموکرات از سال ۲۰۱۳ اساسا تغییر کرده است. ما دوز لیبرالی و شفافیت خود را افزایش داده و خود را از هر گونه ترس و نگرانی آزاد کرده ایم. ما باید در یک دولت آنچه را که از طرف اپوزیسیون گفته شده نیز محقق کنیم.

لیندنر در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما به سیاست مالی متفاوتی نیاز داریم. سیاست مالی در اتریش و آلمان غیر دموکراتیک است. من بر این باورم که افزایش مالیات ها در پارلمان باید توجیه شود و این اتفاق نمی افتد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در زمینه سیاست مالی و اقتصادی در آلمان باید کارهای زیادی انجام شود همچنین به بحران یونان پرداخته و گفت: من در سال ۲۰۱۵ یک استراتژی متفاوتی در بحران یونان را پیشنهاد دادم. یونان با بازگشت به ارز سابق راحت تر می تواند روی پای خود بایستد.

رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان در ادامه درباره توافق احزاب متحد مسیحی در مسئله پذیرش سالانه حدود ۲۰۰ هزار پناهنده نیز گفت:  این پیشنهاد اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای مذاکرات ائتلافی است و ما پیشنهاد خود را در این باره داریم.

وی در توضیح این گفته خود این طور گفت که در آلمان سیاست مهاجرت بیماری طولانی مدتی دارد و آن این است  که بسیاری از موانع اداری برای افراد واجد شرایطی وجود دارد که می خواهند نزد ما کار کنند. اما برای انسان هایی که فقط به دنبال حمایت هستند هیچ گونه نظم و قاعده و کنترلی وجود ندارد. ما می خواهیم دقیقا عکس این روند را در پیش گیریم تا دسترسی کارگران ماهر را آسان کنیم.

وی درباره رویکردهای حزبش در مذاکرات دولت ائتلافی گفت: همه این رویکردها و مواضع برای ما مهم هستند.

رئیس حزب لیبرال دموکرات در بخش دیگری از سخنانش احتمال تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ را هم رد نکرده و در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان در صورت شکست قایق جامائیکا یک دولت اقلیتی تشکیل می دهد یا انتخابات مجدد برگزار می کند گفت: هیچ کس با هدف شکست مذاکرات وارد این گفت و گوها نمی شود. اما هیچ کس نمی تواند از ما درخواست کند که وارد گفتگوها شویم و از ابتدا با همه چیز موافق باشیم. ما دغدغه ها و خطوط قرمزی داریم. اما اگر ما مجبور شویم از خطوط قرمز خود عبور کنیم بنابراین در دولت آینده مشارکت نمی کنیم.

وی خطوط قرمز حزبش را ارتباط دادن بدهی های دولتی در اروپا و ایجاد پول نقد جدید دانست.

وی این خطوط قرمز را نه گفتن به ۲۰ درصد پیشنهادات اصلاحی مد نظر فرانسه دانست که نه تنها اروپا را تقویت نمی کند بلکه آن را تضعیف می کند.

لیندنر در بخش دیگری از سخنانش خواستار گفتگوهای فشرده تر اروپا با روسیه و عضویت مجدد مسکو در گروه جی هفت شده و گفت ما باید به جای اینکه درباره پوتین صحبت کنیم با وی سخن بگوییم.

وی همچنین تصریح کرد که این ضرورت دارد که ما در مسائل سیاست امنیتی و خارجی بیشتر اروپایی فکر کنیم. وی همچنین خواستار توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شد.

با توجه به اینکه حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرده دیگر نمی خواهد در دولت ائتلافی آینده وارد شده و می خواهد به اپوزیسیون بپیوندد، بنابراین تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا تنها راه پیش روی مرکل برای تشکیل دولت آینده است که البته مذاکرات سخت و دشواری برای تشکیل این ائتلاف با توجه به اختلاف نظرها بین احزاب پیش بینی می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.