به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات پنج شنبه، ۵۰.۹۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

نفت برنت با ۳۴ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، ۵۶.۵۹ دلار در هر بشکه بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۶ اکتبر، ۲.۷ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۶۲.۲۲ میلیون بشکه رسیده است.

تولید نفت خام نیز ۸۱ هزار بشکه کاهش یافته و به ۹.۴۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

واردات بالای نفت از سوی چین که در فاصله ژانویه تا سپتامبر به ۸.۵ میلیون بشکه در روز بالغ شد و در سپتامبر به ۹ میلیون بشکه در روز رسید، عامل دیگری بود که از قیمت‌ها حمایت کرد.

به گفته تحلیلگران بانک ANZ، واردات نفت به چین قوی مانده و با نرخ رشد ۱۲.۲ درصدی که از ابتدای سال تاکنون داشته، نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا در این کشور را رفع می‌کند.

با وجود محدود شدن عرضه در بازار، شرکت برن‌اشتاین ریسرچ همچنان بر این باور است که اوپک باید توافق کاهش تولید را پس از پایان مدت اجرای آن در مارس سال ۲۰۱۸، تمدید کند تا ذخایر اضافی کاهش پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک به همراه سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه تولیدشان را از ژانویه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند و مذاکراتی برای تمدید مدت اجرای این توافق در جریان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.