به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در محور حومه جنوب شرق شهر المیادین تشدید کردند به طوریکه توانستند کنترل روستای الطیبه را به دست گرفته و در محله‌های شهر المیادین از محور غربی و مشخصا در محله البلعوم و منطقه صعنتی و المداجن پیشروی کنند.

بر اساس این گزارش عملیات نیروهای ارتش سوریه باعث به هلاکت رسیدن تعدادی از تروریست‌های داعشی و نابودی تجهیزات نظامی آنها و مواضعشان شده است.  

در جریان این عملیات درگیری‌های خشونت باری میان نیروهای ارتش سوریه و تروریستهای داعش در محور خشام حطلة واقع در شرق رود فرات و دو محور العرقی و الصناعة واقع در شهر دیرالزور به وقوع پیوست که به دنبال آن تعدادی از تروریستهای داعش به هلاکت رسیدند.

ارتش سوریه مواضع و تجهیزات داعش در دو شهر موحسن و المیادین و روستاهای قرص، الجنینة، الحسینیة، حطلة، سعلو، ذیبان و دیگر روستاهای منطقه را نابود کرد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۹۲ درصد از خاک سوریه از دست گروه تروریستی داعش آزاد شده است.

در گزارش منتشر شده از سوی بیانیه رسمی وزارت دفاع آمده است که جنگنده‌های روسیه طی یک هفته ۵۱۷ سورتی پرواز انجام دادند که به دنبال آن بیش از هزار و دویست و شصت موضع وابسته به گروه تروریستی داعش نابود شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.