به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه بارزانی باید به جهت رفراندوم کردستان عراق، توبه سیاسی کند، اظهار کرد: بارزانی باید از مردم عراق عذرخواهی کرده و به آغوش امت اسلامی برگردد و به جای جدایی طلبی به عزت و اتحاد ملت عراق بیاندیشد و دشمن نیز باید بداند که امید ایجاد خاورمیانه جدید را به گور خواهد برد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اینکه اوباما در ابتدای دولت خود پیشنهاد مذاکره به ایران را برای حل مشکلات فی ما بین مطرح کرد و عده‌ای ساده لوح سخنان او را باور کردند، تصریح کرد: با روشنگری های مقام معظم رهبری دروغ های او روشن شد و مشخص شد که دستی چدنی با پوشش مخملی دارد. همانطور که دیدیم در تبریک سال نو به ایرانیان، ایران را به طرفداری از تروریسم و ساخت سلاح هسته ای متهم کرد.

موحدی کرمانی افزود: پس از آنکه مذاکرات منجر به برجام شد، اندک اندک پوشش مخملی کنار رفت و با روی کار آمدن ترامپ دست چدنی معلوم شد و سخنان وقیحانه ترامپ در سازمان ملل چهره واقعی آمریکا را به دنیا نشان داد و عمق دشمنی های مخفیانه شیطان بزرگ به خوبی معلوم شد.

وی ادامه داد: آمریکا هیچ گاه با نظام اسلامی سازگاری نداشته و امید است مسئولان کشور با عبرت گرفتن از تجربیات تلخ تاریخی و استفاده از ظرفیتهای داخلی همچون گذشته در برابر زورگویی های جدید دولت مستکبر آمریکا محکم و استوار بایستند.

وی همچنین با توجه به بازگشایی مدارس خطاب به معلمان و اساتید تذکر داد و گفت: حقیقت دین ادای امانت است و امروز مغز دانش آموزان پربهاترین امانت الهی در دستان شما است که باید با معنویت، فضایل اخلاقی و علم ودانش پر شود چراکه آنها مسئولان فردای کشور و بزرگ خانواده‌هایشان خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران ضمن گرامیداشت یاد مرحوم جلال طالبانی که همواره به فکر استقلال کشور عراق و عزت مردم آن از جلمه کرد و عرب بوده است افزود: سالگرد شهادت آیت‌الله  اشرفی اصفهانی را نیز تسلیت عرض می‌کنم.

به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی در خطبه‌های اول نیز به اهمیت موضوع دشمن شناسی اشاره کرد و گفت: اگر دشمن را بشناسیم می توانیم جلوی خطرات را بگیریم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دشمنی گاهی مخفی و گاهی آشکار است و دشمنی مخفی و نفاق گونه خطر بزرگتری دارد، افزود: در هر نهضتی هنر رهبر آن نهضت این است که دشمنان مخفی را به مجموعه نشان دهد همانطور که در نهضت عاشورا امام حسین دشمن مخفی را آشکار کرد.

وی همچنین با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین اشاره کرد و گفت: با ترک امر به معروف و نهی از منکر نهضت انقلاب از دست می رود و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشته باشد کم کم امر به منکر و نهی از معروف اتفاق می افتد و کم کم معروف، منکر شده و منکر، معروف می شود.

موحدی کرمانی به تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر در دوره قبل مجلس اشاره کرد و افزود: این طرح در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان آن را تایید وابلاغ کرد اما نمی دانم که این قانون قوی تا چه اندازه عملی شده است .

امام جمعه موقت تهران با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور تصریح کرد: جوانی که ازدواج کرده وقتی از خانه بیرون می آید و صحنه‌هایی از زنان و دختران می‌بیند وقتی به خانه برمی‌گردد، علاقه اش به همسرش کم می شود. چون وقتی فساد عالم گیر شود، غریزه در بیرون از خانه اشباع می شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه زنای چشم، به نگاه است، به تاثیرات فضای مجازی بر جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مسئولان فضای مجازی باید در این زمینه تدبیر کنند البته نمی گویم که آن را ببندید اما سعی کنید جلوی ضررهای آن را بر روی جوانان و نوجوانان بگیرید. چون اگر کاری نکنید باید منتظر عذاب باشیم و خدایی نکرده ایران، آندولوس دوم می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.