به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس حضرتی در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی گفت: سپاه پاسداران در حقیقت سپر دفاعی در برابر توطئه‌های آمریکایی‌ها و دشمنان نظام بوده است. سپاه پاسداران اکنون مجهز به موشک‌ها و قوی‌ترین سلاح‌ها در سطح منطقه شده و با اقتدار می‌غرد. این نهاد قدرتمند، اعتقادی، نظامی و منسجم در سطح منطقه و هرجایی که مظلومی حضور دارد، همانند یک عقاب تیز پرواز فرود آمده و دست کمک به آنها دراز می‌کند لذا طبیعی است که خاری در چشمان آمریکایی‌ها، منافقین و دشمنان بشریت باشد.

حضرتی اظهار کرد: حال آمریکایی‌ها در صدد تضعیف و اقدام علیه سپاه پاسداران برآمده‌اند و اگر روزی آنها و مجاهدین خلق بخواهند از سپاه تعریف کنند باید در وجود سپاه شک کرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا برای مهار نظام جمهوری اسلامی ایران سپاه را به عنوان یک دستاورد بزرگ این نظام محصور و محدود کنند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همچنان در فکر سقوط نظام هستند و در این راه ارگان‌ها و نهاد‌هایی که مانند سپاه پاسداران نقش اصلی در این راه دارند، برایشان اهمیت بیشتری دارد.

برجام مسئله نظام است؛ نه دولت

همچنین ایلنا نوشت؛

غلامرضا ظریفیان مشاور وزیر علوم در دولت اصلاحات درباره این‌که آیا این درست است در شرایط فعلی و سخنانی که ترامپ بر زبان می‌آورد، عده‌ای در داخل هم حرف‌هایی علیه توافق هسته‌ای و تلاش دولت در این زمینه مطرح می‌کنند، گفت: برجام مسئله نظام است نه مسئله دولت. اظهارنظرهایی که این روزها درباره برجام مطرح می‌شود تازگی ندارد، برجام مسئله روحانی نیست.

او با اشاره به این مطلب که هیچ کاری بدون نقص نیست، گفت: مذاکرات دو طرفه است، طبیعتا شما و طرف مقابلتان در مذاکره انتظاراتی دارید، پس با توجه به وزن طرف مقابل و توانایی که ایران به کار برد نهایتا آنچه رخ داد و محقق شد به طور نسبی قابل دفاع است.

ظریفیان با اشاره به این که چه برجام موفق شود و چه نشود عنوان کاری که در آن زمان صورت گرفت یک کار عقلایی و متکی به خرد جمعی بود، عنوان کرد: مخالفان در همان دوره که کل نظام پای این قضیه ایستاده بودند، همین اظهارنظرها را مطرح می‌کردند. آن زمان مقام معظم رهبری تأکید ‌کردند من به این هیأت مذاکره اطمینان دارم، سران سه قوه هم معتقد بودند این مسیر باید طی شود اما باز هم این بحث‌ها، گفت‌وگو، نقدها و هیاهو را مطرح می‌کنند ولی کار نظام با مدیریت روحانی و با توان گفت‌وگوی ظریف به نتیجه رسید.

وی تاکید کرد: نباید انتقام بدعهدی آمریکا را از آقای روحانی گرفت و باید افکار عمومی را متوجه این مطلب کرد که این ترامپ و آمریکا است که بی‌اخلاقی می‌کند.

مشاور وزیر علوم در دولت اصلاحات بیان کرد: اظهارات ترامپ فرصتی را در اختیار عده‌ای قرار داده است که دولت را نقد غیر مشوقانه و شالوده شکن کنند. نباید هر غلطی که ترامپ می‌کند روحانی پاسخش را بدهد.

وی افزود: این رفتارها غیرمنصافه و این برخوردها جناحی است. معتقدم افکار عمومی و جامعه متوجه آثار مثبت برجام هستند و گشایش‌هایی که انجام شد را مشاهده کرده‌اند و می‌دانند این آمریکا و اسرائیل هستند که در کار موش می‌داونند. جالب است رفتارهای غیرمنصفانه در برابر برجام، در داخل هم صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.