به گزارش ایسنا ، سید عباس صالحی شامگاه پنجشنبه بیستم مهر ماه در نشستی با انجمن‌های فرهنگی هنری استان فارس در شیراز بیان کرد: ایده‌ها و دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست جمع بندی و در کارگروهی بررسی می‌شود تا پس از مطالعات مورد نیاز، راهکارهایی برای حل مشکلات انجمن‌ها تدوین و طی فرایند قانونی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. 

او در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست که با تجلیل از حافظ پژوهان برتر همراه بود، گفت: حافظ ناگفته‌های زیادی دارد که باید با فعالیت علمی آن‌ها را رمزگشایی کرد. 

وی با اشاره به برگزاری نشست های علمی ویژه یادروز حافظ در شیراز گفت: این همایش با یک نگاه موضوع نگرانه با جمع آوری یکساله پژوهش‌ها درباره این شاعر بزرگ، گنجینه‌ای ماندگار را با خود به همراه دارد و امیدواریم بتوانیم چراغ حافظ که چراغ ایران است را همیشه روشن نگه داریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در سخنانی در این نشست گفت: به دنبال واگذاری برنامه‌های فرهنگی و هنری استان از جمله جشنواره‌ها و کارگاه‌ها به بخش خصوصی شامل اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، گروه‌ها، تشکل‌ها و بخش‌های مختلف در استان هستیم زیرا معتقدیم اجرای کارهای این بخش باید توسط متخصصان و فعالان فرهنگ و هنر انجام شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هم اینک ١٤ اتحادیه و انجمن فرهنگی و هنری به عنوان زیر مجموعه این اداره کل در این استان فعال است که از این تعداد ١٢ انجمن و اتحادیه فرهنگی و هنری به ثبت رسیده و فعالیت‌های خود را به صورت قانونی و حقوقی دنبال و اجرا می‌کنند. 

در این نشست که با حضور نمایندگان انجمن‌های هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی، سنتی، اهل قلم، فیلم، عکس و پویانمایی، ناشران و کتابفروشان، چاپ و تبلیغات، خانه مطبوعات، اتحادیه فعالان قرآنی، خوشنویسان و انجمن آثار و مفاخر فارس برگزار شد، استادان و نام آوران تلاشگر در عرصه حافظ پژوهی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر دریافت کردند. 

در این آیین همچنین روسای انجمن‌های فرهنگی هنری استان فارس به بیان دیدگاه‌ها و ارائه راهکارهای تعاملی برای هموار شدن مسیر فرهنگ و هنر پرداختند و پیشنهادهای مورد نظر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر استان ارائه کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.