به گزارش ایسنا، براساس گزارش ۲۰۱۷ "شاخص جهانی گرسنگی" که از سوی "انستیتو بین‌المللی تحقیقات سیاست‌گذاری غذا" (IFPRI) در واشنگتن منتشر شده، شمار قابل توجهی از مردم هند که در حال حاضر دومین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود در فقر به سر می‌برند و این کشور در مسیر مقابله با گرسنگی عملکرد ضعیفی داشته است.

 

در این شاخص هند از بین ۱۱۹ کشور رتبه ۱۰۰ را اشغال کرده و از جایگاه سال گذشته خود که رتبه ۹۷ از ۱۱۸ کشور بوده نیز تنزل کرده است. در این شاخص هرچه عدد رتبه بیشتر باشد به مفهوم افزایش نرخ سوءتغذیه و گرسنگی است.

 

در این رتبه‌بندی جهانی در بین کشورهای آسیاسی هند سومین کشور گرسنه بعد از افغانستان و پاکستان است.

 

در این گزارش تاکید شده که افزایش نرخ گرسنگی در این کشور جدی است و در واقع کشورهای آفریقایی نظیر بوتسوآنا، بورکینافاسو و حتی عراق در خاورمیانه به ترتیب در رتبه‌های ۸۱، ۹۲ و ۷۸ از جایگاه مطلوب‌تری در مقایسه با هند برخوردار بوده‌اند.

حتی با وجود اجرای برنامه‌های مقابله با گرسنگی در این کشور عواملی چون خشکسالی و کمبودهای زیرساختی موجب شده که در سال ۲۰۱۷ جمعیت قابل توجهی از خانواده‌های فقیر در هند با خطر سوءتغذیه روبرو شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی کوآرتز، افزایش نرخ فقر و توزیع نابرابر ثروت در جامعه هند، میلیون‌ها خانوار را از دسترسی به غذا محروم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.