به گزارش ایلنا به نقل از رادیوی آزاد اروپا، مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی امروز خود، توافقنامه برجام را مطابق با منافع امنیت ملی آمریکا معرفی نمی‌کند و می‌گوید که تهران با انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک و دخالت در مناقشات منطقه‌ای، «روح» این توافقنامه را نقض می‌کند.

با این حال به گفته این مقام‌های آمریکایی، که نام‌شان فاش نشده، ترامپ درباره اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران و موضوع نقض فنی توافقنامه برجام از سوی ایران و نیز خروج واشنگتن از این توافق، صحبتی مطرح نخواهد کرد.

در عوض، آن‌طور که آنها گفته‌اند رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره خواهد خواست با تصویب قوانین جدید، الزامات سخت‌گیرانه‌تری را برای تهران به منظور ادامه وضعیت رفع تحریم، در نظر بگیرند.

 شماری از مقام‌های آمریکایی و اروپایی هشدار داده‌اند اعلام عدم پایبندی ایران به برجام توسط دونالد ترامپ، باعث خواهد شد آمریکا در این خصوص در عرصه بین‌المللی در انزوا قرار گیرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران به عنوان یکی از «بدترین توافق‌ها» یاد کرده که «مایه شرمساری» آمریکا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.