به گزارش وبدا، دکتر سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت که در راس هیات وزارت بهداشت کشورمان به بنگلادش سفر کرده است در دیدار با وزیر بهداشت این کشور ضمن قدردانی از دولت و مردم بنگلادش به دلیل میزبانی آوارگان مسلمان رو هینگیا گفت: ایران این آمادگی را دارد که بیمارستان صحرایی و پنج درمانگاه اقماری در این منطقه راه اندازی کند.

دکتر ایازی همچنین با تاکید بر اقدامات سریع در کوتاه مدت برای بهبود شرایط بهداشتی در اردوگاه پناهندگان، گفت: برای کمک های بهداشت محیطی در منطقه نیز با توجه به شرایط آب و فاضلاب آماده همکاری هستیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در این دیدار با اشاره به این که مقرر شده است از ۵۰ دانشجوی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ایرانی مشغول به تحصیل در داکا، برای کمک به رانده شدگان روهینگیا استفاده شود، گفت: مقرر شد نماینده ای از سوی وزارت بهداشت بنگلادش جهت هماهنگی و پیگیری موضوعات معرفی شود و وزرای بهداشت دو کشور ایران و بنگلادش، ادامه مذاکرات و پیگیریها را داشته باشند.

وزیر بهداشت بنگلادش نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات و کمک های جمهوری اسلامی ایران به آوارگان روهینگیا، خواستار پیگیری و محکومیت دولت میانمار در محافل بین المللی و بازگشت آوارگان این کشور به کشورشان شد.

وزیر بهداشت بنگلادش ضمن حمایت از اقدامات بهداشتی و درمانی ایران، نماینده خود را جهت هماهنگی و تخصیص زمین برای راه اندازی بیمارستان صحرایی و درمانگاه معرفی کرد.

همچنین در این دیدار مقرر شد در ایران با محوریت جمعیت هلال احمر، ستاد پشتیبانی از مسلمانان روهینگیا راه اندازی شود و مدیریت و سازماندهی کمکها در منطقه به عهده جمعیت هلال احمر باشد.

دکتر سید محمد هادی ایازی که به بنگلادش سفر کرده است، درباره این دیدار، با اشاره به حضور تیمی مرکب از مدیران ارشد و کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در منطقه روهینگیا، گفت: در ملاقاتی با رئیس جمعیت هلال احمر بنگلادش و دبیرکل، خزانه دار و اعضای بورد و داوطلبین، از اقدامات جمهوری اسلامی در کمک رسانی به مسلمانان روهینگیا قدردانی شد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ضمن اشاره به حضور نمایندگان صلیب سرخ جهانی و فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر در دیدار با هیئت ایرانی، افزود: همچنین تعداد قابل توجهی از پزشکان بنگلادشی که طی دهه های گذشته در مناطق محروم ایران خدمت کرده بودند در جلسه حضور داشتند و از خاطرات زمان جنگ و علاقه مندی به ایران سخن گفتند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید بر این که ایران مصمم به کمک بیشتر به مسلمانان روهینگیا از طریق هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، افزود: طی دهه های گذشته قریب به پانصد پزشک بنگلادشی در ایران خدمت می کردند و امید است ارتباط حوزه سلامت ایران با کشور دوست بنگلادش گسترش یابد.

گفتنی است رئیس، نایب رئیس، دبیرکل، خزانه دار و رئیس بیمارستان هلال احمر بنگلادش و همچنین نماینده صلیب سرخ، نماینده فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمرهای کشورهای عضو، از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کمک به مسلمانان میانمار تشکر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.