به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه روسیه امروز-جمعه- از تصمیم «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا درباره عدم تایید پایبندی ایران به برجام، انتقاد کرد.

مسکو تاکید کرد چنین سیاست‌ها و روش‌های تهاجمی در دیپلماسی بین‌المللی جایگاهی ندارد و قطعا شکست می‌خورد.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سخنان ترامپ بار دیگر نشان داد، استفاده از روش‌های تهاجمی در روابط بین‌المللی غیرقابل قبول است. این سخنان برای گذشته بوده و ارتباطی با هنجار‌های مدرن ندارد.»

این وزارتخانه اضافه کرد: «تصمیم رییس‌جمهوری آمریکا مبنی بر عدم تایید پایبندی ایران به برجام را با تاسف نگاه کردیم. امیدواریم این اقدام تاثیر مستقیم در پروسه اجرای توافق هسته‌ای نداشته باشد.»

مسکو با تاکید به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، افزود: «در هر صورت، جدا از تصمیمات فردی، بازگشت به شرایط پیش از برجام در تقابل با برنامه هسته‌ای ایران، غیرممکن است. خصوصا مذاکرات مجدد در شورای امنیت برای وضع تحریم‌های مجدد علیه ایران غیرممکن است.»

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: «روسیه به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ متعهد است و خواهان پایداری و تداوم اجرای آن است. ما از تمامی طرف‌های توافق می‌خواهیم همین کار را انجام دهند.»

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در رابطه با سخنان ترامپ، گفت: «مطرح شدن سوالاتی توسط رییس‌جمهوری آمریکا که در زمان امضا شدن توافق هسته‌ای، میان ایران و جامعه بین‌المللی پاسخ داده شد، نگران کننده است.  »

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.