دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت‌های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته‌ محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از روز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه سال جاری و اطلاعیه دوم این سازمان نیز در خصوص ظرفیتهای جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته محل‌های آزمون مذکور روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

وی در ادامه‌ تصریح کرد: کلیه داوطلبانی  که در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند و با توجه به کارنامه آزمون دارای نمره قبولی می‌باشند می‌توانند با توجه به شرایط و ضوابط مندرج در اطلاعیه‌های مذکور و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی حداکثر تا پایان امروز شنبه ۲۲ مهر ماه سال جاری نسبت به انتخاب ۱۵ کد رشته محل از میان کد رشته‌ محل‌های تحصیلی رشته امتحانی خود اقدام کنند.

دکتر توکلی تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که قبلا در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری ۹۶ قرار گرفته‌اند و اسامی آنها به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده‌ نیز مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می‌باشند. بدیهی است که این دسته از داوطلبان چنانچه در این مرحله پذیرش، متقاضی رشته‌های مرحله تکمیل ظرفیت شوند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این مرحله نیز قرار گیرند، کد قبولی قبلی آنها کان‌لم‌یکن تلقی گردیده و مطابق ضوابط باید در کد رشته محل قبولی جدید ثبت‌نام کنند و هیچ گونه تقاضایی بعد از اعلام نتایج نهایی پذیرفته نخواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکید کرد: نتایج چند برابر ظرفیت معرفی شدگان هر یک از کد رشته‌ محل‌های مندرج در اطلاعیه‌های مورخ ۱۲ و ۱۷ مهرماه جاری در روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org  برای انجام مراحل مصاحبه به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

دکتر توکلی، گفت‌: تا ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۲۲ مهر ماه) تعداد ۲۷ هزار و ۴۹۱ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ثبت‌نام کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.