به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا، در حالی که مردم کره شمالی در اثر تحریم های بین المللی در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند و حتی بسیاری از آنها از گرسنگی رنج می برند، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برنامه بلندپروازانه ای برای ساخت یک تفریحگاه در ساحل شرقی شهر پیونگ یانگ در دست اجرا دارد.

بر اساس این گزارش این تفریحگاه که قرار است در شهر ساحلی " وونسان" در شرق شهر پیونگ یانگ کره شمالی ساخته شود، هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد دلار روی دست دولت کره شمالی خواهد گذاشت.

نمایی از شهر ساحلی وونسان در کره شمالی

تقلید رهبر کره شمالی از ترامپ؛ ساخت تفریحگاه مجلل به سبک

شهر وونسان که یکی از مناطق گردشگری در کره شمالی است قرار است با ساخت تفریحگاه ها یی به سبک اسپانیایی – ایالت فلوریدا آمریکا - به یک منطقه گردشگری تبدیل شود و همزمان قصری مجلل نیز برای گذراندن تعطیلات رهبر کره شمالی به سبک عمارت مارالاگو ترامپ در فلوریدا، در آن احداث شود.

ترامپ غالب اوقات تعطیلات آخر هفته خود را به عمارت مارالاگو می رود و در آنجا گلف بازی می کند.

رهبر کره شمالی دستور ساخت یک فرودگاه بزرگ، یک هتل ۵ ستاره – به نام هتل بین المللی وونسان – و نیز یک پیست اسکی را در نزدیکی این منطقه صادر کرده است.

در ماه های گذشته ساخت و سازهای این پروژه بزرگ همزمان با شلیک موشک های بالستیک از یک مایلی این منطقه ادامه یافته است. دولت کره شمالی بیشتر موشک های شلیکی خود را از این منطقه آزمایش می کند.

برای نخستین بار دولت کره شمالی در سال ۲۰۱۴ با ساخت هتل ۵ ستاره وونسان در این منطقه طرح توسعه قابلیت های گردشگری این منطقه را کلید زد و حالا با افزوده شدن طرح های جدید از جمله ساخت فرودگاه و دیگر اماکن تفریحی ، در نظر دارد روی توسعه بخش گردشگری این منطقه سرمایه گذاری کند.

در ژوئن گذشته گروهی از دیپلمات های کره شمالی در اسپانیا برای الگوبرداری از مناطق تفریحی اسپانیا به چند منطقه تفریحی اسپانیا سر زده و از این مناطق بازدید کردند.

همچنین هیات کره شمالی از چند منطقه تفریحی و گردشگری – از جمله پارک های آبی و آکواریوم - در اقصی نقاط اروپا بازدید کرده  و از آنها فیلمبرداری کرده اند تا از آنها برای توسعه شهر گردشگری وونسان الگوبرداری کنند.

سخنگوی سفارت کره شمالی در مادرید در ژوئن گذشته در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا از بازدید سفیر و چند دیپلمات ارشد کره شمالی از مناطق گردشگری اسپانیا خبر داده بود.

بر اساس گزارش رویترز دولت کره شمالی قصد دارد در یک دهه آینده شمار گردشگران خارجی خود را از رقم ۱ میلیون کنونی به حدود ۵ تا ۱۰ میلیون نفر برساند و برای این منظور در اندیشه توسعه زیرساخت های جذب گردشگر است که یکی از آنها توسعه شهر ساحلی وونسان است.

 تقلید رهبر کره شمالی از ترامپ؛ ساخت تفریحگاه مجلل به سبک

پیست اسکی وونسان

تقلید رهبر کره شمالی از ترامپ؛ ساخت تفریحگاه مجلل به سبک

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.