احسان سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: کتاب «خانواده» عنوان کتابی است در ۱۲۸ صفحه که در نمایشگاه قرآن از سوی موسسه جهادی مرکز صهبا منتشر و در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود و باید گفت که این اثر تماماً از بیانات معظم‌له است.

وی افزود: در کتاب «خانواده» بیش از یکصد سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی که مربوط به جلسات خطبه‌خوانی عقد، نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده، دیدار مداحان در سال‌روز میلاد حضرت زهرا(س) و  نیز جلسات با بانوان نخبه به کار رفته است. 

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری در این کتاب حاوی مطالبی با موضوع فلسفه و اهمیت ازدواج، تفاوت نظر اسلام و غرب در مورد ازدواج، تفاوت‌ها و جایگاه مرد و زن در خانواده و... است.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاه‌های منحصر به ‌فرد مقام معظم رهبری در نوع نگاه‌شان به زن و نقش او در خانواده و ارائه دادن الگوی جامع خانوادۀ اسلامی برای جوامع بشری در این کتاب باعث شد تا مخاطب آن، تنها زوج‌های جوان نباشند و هرکس می‌خواهد خانواده‌ای تشکیل دهد، یا تشکیل داده و در ابتدای راه است و یا سال‌هاست که زندگی مشترک خود را آغاز کرده و اکنون در فکر زندگی مشترک فرزندان است می‌تواند مخاطب آن باشد.  

سیفی بخشی از کتاب «خانواده» را این چنین بیان کرد: «خانواده کلمه‌ای طیّبه است، خاصیت کلمه‌ طیّبه این است که وقتی یک جایی به وجود آمد، مرتب از خود برکت و نیکی می‌تراود و به پیرامون خودش نفوذ می‌دهد و کلمه‌ی طیّبه همان چیزهایی است که خدای متعال آن را با همان اساس صحیح به بشر اهدا کرده است». 

وی اضافه کرد: «خانواده یک اجتماع کوچک است که اول از زن و شوهر شکل می‌گیرد و بعد با آمدن فرزندان گسترش می‌یابد، از فرزندان باز فرزندانی به وجود می‌آیند و مانند درختی که شاخ و برگ می‌کند، بارور می‌شود خدای متعال، دوستدار این اجتماعات کوچک است». 

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مورد بخشی دیگر از این کتاب، اظهار کرد: «اسلام مرد را قوام می‌داند و زن را ریحان، نه جسارت به زن است، نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است و نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلکه درست دیدن طبیعت این‌هاست ترازویشان هم برابر است اتفاقاً، یعنی آن جنس را، جنس لطافت، انس و زیبایی و آرایش معنوی محیط زندگی را وقتی در یک کفه می‌گذاریم، با این جنسِ مدیریت و کارکرد و محل اعتماد و اتکا بودن زن و تکیه‌گاه بودن زن، وقتی این را هم در کفه‌ی ترازو می‌گذاریم این دو کفه می‌شود با هم برابر نه آن بر این ترجیح دارد و نه این برآن ترجیح دارد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.