به گزارش میزان و به نقل از یورونیوز؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در جمع شرکت کنندگان اجلاس سالانه فعالان اجتماعی، اظهار کرد: با «رئیس جمهور» ویریجین آیلندز دیدار کردم و در مورد خسارات توفان ایرما و کمک‌هایی که به ساکنان این منطقه شده است، با یکدیگر گفتگو کردیم.

این درحالیست که ویریجین آیلندز نیز بخش از خاک آمریکا به حساب می‌آید و ترامپ رئیس جمهور آن محسوب می‌شود!

ترامپ در این اجلاس گفت: به شما می‌گویم، من به تگزاس رفتم، به فلوریدا، لوئیزیانا، پورتوریکو و در نهایت ویریجین آیلندز هم رفتم.

او در ویریجین آیلندز با «کنث مپ»، فرماندار این منطقه، دیدار کرد؛ اما در تمام مدت تصور می‌کرد وی رئیس جمهور ویریجین آیلندز است! البته ترامپ اغلب چنین اشتباهی را درباره فرمانداران مناطق مختلف مرتکب می‌شود.

ترامپ در این باره گفت: رئیس جمهور و مردم ویریجین آیلندز فوق العاده بودند. آن‌ها از توفان متحمل خسارات زیادی شدند و ما در کنارشان خواهیم بود.

این موضوع به دست مایه طنز کاربران توییتر تبدیل شد و مطالبی با مظمون تمسخر رئیس جمهور آمریکا در این شبکه اجتماعی در حال انتشار است.

زمانیکه کاخ سفید متن سخنان ترامپ را در اجلاس روز گذشته بر روی سایت اصلی خود گذاشت، تمام واژه‌های «رئیس جمهور ویریجین آیلندز» را به «فرماندار ویریجین آیلندز» تغییر داد.

یورونیوز در ادامه نوشت: چنین گافی از سوی رئیس جمهور آمریکا زمانیکه وی روز گذشته درباره لغو پایبندی ایران به توافق هسته‌ای صحبت می‌کرد نیز رخ داد.

یورونیوز به اشتباه ترامپ در به کارگیری واژه جعلی خلیج ع. ر. ب.‌ی اشاره دارد که کاخ سفید در متن قرار گرفته بر روی سایت اصلی، آن را به «خلیج فارس» تغییر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.