به گزارشایرنا، این تارنمای خبری- تحلیلی آمریکایی ادامه داد: بایدن در بیانیه ای که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر کرد، نوشت: «به مخاطره انداختن یکجانبه توافق هسته ای، ایران را منزوی نمی کند بلکه ما را به انزوا می کشاند.»
بایدن در پست مفصل فیس بوکی خود نوشت: این تصمیم به قیمت قدرت و نفوذ ما تمام خواهد شد، اتحاد ما با همپیمانانمان را تضعیف خواهد کرد و به اعتبار ما لطمه می زند. وی همچنین افزود که این تصمیم «برخلاف منطق و شواهد موجود است». 
به نوشته هیل، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در ماه جاری در جلسه استماعی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا برگزار شد، گفت که باقی ماندن در توافق هسته ای ایران بهترین گزینه برای امنیت ملی آمریکا است. بایدن در مطلب خود به این موضوع نیز اشاره کرد. 
این رسانه آمریکایی ادامه داد: توافقی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا منعقد شد در ازای محدود شدن برنامه هسته ای ایران که مدت ها مایه نگرانی بسیاری از دول غربی بود، تحریم های بین المللی را علیه این کشور، لغو کرد. 
این تارنما خاطرنشان کرد معاون رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا گفت که تصمیم ترامپ می تواند «آثار زیانباری» برای روابط خارجی آمریکا داشته باشد و مانع از برقراری روابط دیپلماتیک با دیگران شود. وی از کنگره آمریکا خواست تا در این خصوص شیوه متحدان بین المللی آمریکا را در پیش بگیرد. 
تارنمای هیل نوشت: ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود از کنگره خواست تا شروط جدیدی را برای ایران تعیین کنند تا با رعایت آن ها از اعمال دور جدید تحریم های آمریکایی، پرهیز کند. او از کنگره نخواست تا تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال کند و یا آمریکا را به طور کامل از توافق 2015 خارج کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.
این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهور هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.
موگرینی تاکید کرد: جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.