به گزارش ایرنا ، شین هوا گزار داد که ترامپ می خواهد توپ را به زمین کنگره بیندازد تا آنها خیلی زود تحریم های ایران را از سربگیرند اما همه این تلاش ها نمی تواند برجام را بشکند و این توافق مهم بین المللی همچنان با پایبندی دیگر طرف ها استوار خواهد ماند.
«دارل وست» از موسسه بروکینگز آمریکا و از کارشناسان سیاسی آن کشور در مصاحبه ای با خبرگزاری چین می گوید که اظهارات ترامپ فعلا معنای خروج کامل واشنگتن از برجام نمی دهد.
او با اشاره به اینکه کشورها همچنان به برجام پایبند هستند ، گفت : حتی اگر توپ در زمین کنگره باشد باز هم بعید است در مجلس سنا رای کافی برای بی اعتباری برجام بدست بیاید.
وی به شین هوا تصریح کرد که وقتی تحریم ها بازنگردد ، معنایش خنثی شدن اظهارات ترامپ است و اینکه برجام همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.
خبرگزاری چین از قول این کارشناس آمریکایی آورده است که ترامپ روی مرز حرکت کرد اما این کارهای وی هراس زیادی ایجاد نمی کند و نمی تواند باعث مرگ توافق هسته ای شود.
وست می گوید که امروز نشانه ای دیده نمی شود که دیگر بازیگران اصلی این توافق از آن خارج شوند و کفه وزنه کاملا به نفع ایران سنگینی می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.