به گزارش فارس، گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا(CDC) نشان می‌دهد بیش از یک پنجم کودکان آمریکایی چاق هستند و این آمار منهای کودکانی است که دچار اضافه‌وزن کمی هستند. 

نتایج بررسی‌ها همچنین نشان داده است، هر سال به تعداد کودکان چاق افزوده می‌شود و این در حالیست که درصد پسران چاق بیشتر از دختران است. 

مشکل چاقی و اضافه‌وزن کودکان در ایالات متحده برای سفیدپوستان و سیاه‌پوستان به یک اندازه است و این در شرایطیست که با وجود تلاش دولت برای حل معضل چاقی کودکان و نوجوانان، میزان چاقی در دوران کودکی همچنان افزایش یافته و در سال 2016 به بالاترین سطح خود رسیده است.

بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد، نرخ چاقی در بزرگسالان نیز روند صعودی عجیبی داشته و تقریبا در مقایسه با سال 2015، نرخ چاقی در آنها حدود 40 درصد افزایش یافته است. 

داده‌های جدید نشان می‌دهد که نرخ چاقی کودکان در کشور آمریکا از سال 1999 به طور پیوسته افزایش یافته است؛ این میزان به طور مختصر تنها یک بار بین سال‌های 2003 تا 2006 کاهش یافت، اما در دهه بعدی سریعا دوباره افزایش یافت.

علاوه بر این، داده‌ها نشان دادند که نوجوانان 12 تا 19 ساله دارای چاقی بیشتری نسبت به کودکان 6 تا 11 ساله یا افراد 2 تا 5 ساله هستند.

این گزارش ضمن هشدار این موضوع که هر آژانسی که بر سلامت عمومی تمرکز دارد باید از بحران چاقی آگاهی داشته باشد، تأکید کرد «چاقی با خطرات جدی سلامت همراه است و کودکان چاق در معرض ابتلا به بیماری های کبدی، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا هستند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.