به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آئین افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام حسین (ع) هریس اظهارکرد: طرح تحول نظام سلامت از جمله طرح های موفق دولت تدبیر و امید بوده که به طبع مشکلاتی داشته است و درصدد رفع آنها هستیم.
وی با اشاره به معوقه های پزشکان و پرستاران اعلام کرد: این معوقه ها به تدریج در حال پرداخت است. 
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به سخنان شب گذشته رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اظهار کرد: آمریکا تحمل وجود هیچ کشور مستقل و رو به توسعه در هیچ گوشه ای از جهان را ندارد.
وی با بیان اینکه سخنان ترامپ پر از ابهام، ناروا و پر از تهمت بود، گفت: رئیس جمهور آمریکا هیچ حرف تازه ای نداشت و اثری از برنامه راهبردی در آن وجود نداشت.
معاون اول رئیس جمهور تنها راه توسعه ایران را اتحاد و یکپارچگی ملی ورای اختلاف نظرها و سلیقه ها دانست و اظهارکرد: کشور ایران جزو ثروتمندترین کشورهای صاحب تمدن در طول تاریخ و همیشه مدافع صلح جهانی بوده و خواهد بود.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در این 2 شهرستان، افزود: بیمارستان امام حسین(ع) هریس و بزرگراه اهر – هریس – تبریز از خواسته های اساسی مردم منطقه بود که امروز شاهد تحقق یکی از این خواسته ها هستیم.
بیت الله عبداللهی با اشاره به مشکلات آبی شهرستان هریس، گفت: این شهرستان به عنوان کم آب ترین شهرستان آذربایجان شرقی شناخته می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های معدنی منطقه، گفت: در راستای توسعه منطقه نیاز به انتصال اهر و هریس به راه آهن سراسری داریم .
عبداللهی با بیان اینکه مردم شهرستان های اهر و هریس توان بازپرداخت تسهیلات زلزله را ندارند، گفت: تعویق بازپرداخت این تسهیلات را درخواست کرد.
بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان هریس با اعتبار 320 میلیارد ریال و در طول 2 سال احداث شده است.
امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بیمارستان هریس، بیمارستان سراب در آذربایجان شرقی هم بهره برداری شد. 
جهانگیری همچنین واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد میانه را هم افتتاح کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.