به گزارش عصرایران به نقل از سایت آر تی روسیه، آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل گفت که اسرائیل می تواند به تنهایی و بدون حمایت آمریکا، با ایران مقابله کند و همه امکانات لازم را برای این موضوع در اختیار دارد.

وی در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت: دیروز شنیدیم که چگونه همه کشورهای منطقه درک کرده اند که ایران تهدیدی برای موجودیت آنهاست. واکنش های مثبت به سخنرانی ترامپ تنها به اسرائیل محدود نشد بلکه عربستان سعوی، بحرین و بقیه کشورهای جنوب خلیج فارس نیز از این سخنرانی استقبال کردند.

 

لیبرمن افزود: اسرائیل سلاح های پیشرفته ای را در اختیار دارد که می تواند به تنهایی با هر گونه تجاوز خارجی مقابله کند.ما همیشه با متجاوزان خارجی، به تنهایی مقابله کرده ایم. اسرائیل از زیرساخت هایی برخوردار است که می تواند در این زمینه ها خودکفا باشد و بر روی پای خود بایستد.

وزیر دفاع اسرائیل با انتقاد از واکنش کشورهای اروپایی در برابر سخنرانی اخیر ترامپ گفت: اروپایی ها همچنان سر خود را زیر برف کرده اند همانگونه که قبل از آغاز جنگ جهانی دوم این کار را انجام دادند. هنگامی که به همه بحران های اروپا مثل مهاجرت و پناهندگی، برگزیت، کاتالونیا، نئو نازی ها در پارلمان آلمان و شرق اوکراین می نگریم به صورت واضح می بینیم که این حوادث، تصادفی نیستند. مقامات اروپا ترجیح می دهند از حقایق و واقعیت ها فرار کنند.

دونالد ترامپ رئیس ایالات متحده آمریکا روز جمعه گذشته در سخنرانی علیه ایران و برجام موضع گرفت و گفت که برجام باید از سوی کنگره اصلاح شود در غیراین صورت آن را لغو خواهد کرد.

عربستان سعودی، امارات و بحرین و اسرائیل از این سخنرانی ترامپ حمایت کردند اما کشورهای اروپایی و روسیه ضمن انتقاد از سخنرانی ترامپ، بر حمایت از برجام تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.