کمال‌الدین سجادی درباره سخنان ترامپ نسبت به برجام گفت: آمریکا سالهاست که با ایران مشکل دارد و از طرف دیگر کشورهای اروپایی هم تحت تاثیر آن هستند بنابراین ایران در موضوع برجام باید مکانیزم های خود را برای احقاق حقوق مسلم خود داشته باشد. ما با اتخاذ تصمیمات سنجیده نباید بگذاریم شخصی مثل ترامپ که برای باج خواهی موضوع مهم برجام را که برای رسیدن به آن زحمت های فراوانی کشیده شد و در ادامه تعهداتی که ایران انجام داده است را زیر سوال ببرد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از ابتدا فرمودند که نباید هیچ اعتمادی نه به قول و نه به نوشتار و نه به امضاء آمریکایی ها کرد. آنها به زورگویی عادت کرده اند. بنابراین ما باید به فکر منافع کشور باشیم و با استقامت و مقاومت منافع ملی را در هر سطحی دنبال کنیم و حق و حقوق مسلم خود را از طریق سازمان ملل و آژانس پیگیری کنیم.

وی در مورد قرار دادن اسم سپاه پاسداران در لیست ادعایی آمریکا گفت: سپاه پاسداران یکی از نیروهایی است که دقیقا ضد تروریستی است و یکی از مهمترین کارهایش بی اثر کردن داعش در منطقه بود. همه دنیا می دانند که داعش تروریست است و سپاه ضد تروریست . سپاه نیرویی است که به لحاظ ایدئولوژی اسلامی و هم به لحاظ محبوبیت در بین مردم ایران و کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق و لبنان از جایگاه بالایی برخوردار است. سپاه از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا به نفع ملت های منطقه وارد عمل شده است و کارنامه درخشانی در مبارزه با تروریسم و داعش دارد.

اقدامات سپاه در منطقه مورد حمایت ملت ایران است

همچنین تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ضمن ابراز خرسندی از سخنان رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به اظهارات سخیف ترامپ یادآور شد: آقای روحانی پاسخ همه جانبه‌ای را به عنوان سخنگوی ملت ایران به اظهارات ترامپ داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان مورد اعتماد ملت ایران است و ملت ایران همواره حامی سپاه بوده و خواهد بود. 

 

وی افزود: سپاه پاسداران به نوعی نشان دهنده حضور ملت ایران در دفاع از خود و منافعش در کشور و منطقه است. مردم ایران خصوصا جوانان؛ دختران و پسران از شب گذشته پاسخ خوبی به اظهارات بی‌شرمانه ترامپ دادند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا او را در جهان و ایران از منفورترین انسانهای عصر حاضر قرار داد. جا دارد، دولتهای مختلف جهان به خصوص دولتهای اروپایی و سایر کشورها مواضع خود را نسبت به اظهارات ترامپ با شفافیت و صراحت اعلام کنند؛ البته برخی از این کشورها اعلام موضع کردند و نظراتشان در نقطه مقابل اظهارات ترامپ بود.

حرف‌های ترامپ باعث شد منتقدان برجام به صف حامیان آن بپیوندند

 

همچننی ایلنا نوشت: رسول منتخب‌نیا درباره اظهار رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقض برجام و حفظ انسجام داخلی در چنین شرایطی گفت: 

ترامپ پیمان‌شکنی و بداخلاقی سیاسی و بین‌المللی در تاریخ آمریکا و جهان خواهند ماند، ترامپ یک تخلف اخلاقی، سیاسی و بین‌المللی را مرتکب شد. اما جرات و جسارت این را ندارد که خودش مستقیما به عنوان رئیس ایالات متحده این گناه را به گردن بگیرد، او توپ را به میدان کنگره انداخته و می‌خواهد کنگره را درگیر کند و شریک جرمی برای خودش بتراشد .

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه ترامپ با این اقداماتش کاملا آمریکا را به انزوا می‌کشاند، گفت: نکته جالب اینجا است که دولت‌مردان آمریکا می‌خواستند یک اجماع جهانی علیه ایران به وجود بیاورند،‌ اما امروز اجماع جهانی علیه آمریکا است. انسان‌های شریف و با وجدان اظهارات ترامپ و نقض برجام را تائید نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی آن‌هایی که انتقاد جزیی به قضیه برجام داشتند، وقتی می‌بینند ترامپ و اسرائیل دست به دست هم داده‌اند و خواهان نقض آن هستند، پی می‌برند برجام به زیان ایران نبوده است.مشخص است برجام به زیان اسرائیل بوده است. مشاهده کردید که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله از اقدامات به اصطلاح خودش شجاعانه ترامپ تقدیر و تشکر می‌کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: این اقدامات باعث شد منتقدان برجام به صف حامیان پیوندند و یک صف واحد و منسجم در برابر آمریکا به وجود بیاورند. بنابراین این اقدام ترامپ بسیار برای آمریکا مضر و از جهتی مفید برای ایران بوده است. این اظهارات ترامپ بیش از آن که بخواهد ضربه‌ای به ایران بزند به دولت و ملت آمریکا ضربه زده است، البته ممکن است خسارت‌های مادی جزیی به ایران زده شود اما ایران خودش را برای همه گزینه‌ها آماده کرده است و برای هر سناریو راه حلی را در نظر دارد اما آبروی رفته دولت آمریکا باز نمی‌گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.