به گزارش ایرنا، تارنمای خبری &#۳۹;واشنگتن اگزماینر&#۳۹; (washingtonexaminer) با انتشار این خبر گزارش داد: &#۳۹;استیو بنن&#۳۹; (Steve Bannon) استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید روز شنبه (روز گذشته ) درجریان سخنرانی در نشست &#۳۹;ارزش های رای دهندگان&#۳۹; در واشنگتن دی.سی پیش بینی کرد که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواهد توانست ۴۰۰ رای الکترال به دست آورد.

بنابراین گزارش وی دراین نشست خطاب به حاضران به صراحت گفت: رئیس جمهوری ترامپ نه تنها دوره (چهارساله ) ریاست جمهوری را به پایان خواهد رساند، بلکه با کسب 400 رای الکترال در سال 2020 پیروز خواهد شد.

واشنگتن اگزماینر در ادامه نوشت: این تعداد آرا که بنن به آنها اشاره کرد، یکصد رای بیشتر از آرای الکترالی است که ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا کسب کرد، وی درآن انتخابات 304 رای در برابر 227 رای هیلاری کلینتون به دست آورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو مرحله ای است، ابتدا مردم به پای صندوق های رای می روند و در مرحله بعد نمایندگان هیات های اجرایی از طریق الکترال نامزد پیروز را معرفی خواهند کرد، نامزد نهایی باید از مجموع 538 الکترال کالج 270 الکترال را به دست آورد.

این تارنمای خبری در ادامه انتقاد از گفته های استراتژیست سابق ترامپ نوشت: اظهارات روز شنبه (روز گذشته) وی در تضاد با گزارش های اخیری است که برخی منابع اعلام کرده اند که بنن گفته است ترامپ تنها 30 درصد شانس آنرا دارد تا دوره کنونی ریاست جمهوری خود را به پایان رساند، درهمین حال چندین نماینده دمکرات درباره استیضاح ترامپ بسیح شده اند که هرچند این امر با توجه به اینکه کنگره در کنترل جمهوریخواهان بوده بعید به نظر می رسد.

واشنگتن اگزماینر در ادامه نوشت: اما با این وجود بنن از حاضران دراین نشست خواست تا حمایت خود را از ترامپ باز نگیرند.

بنابراین گزارش بنن خطاب به حضار دراین نشست گفت: رئیس جمهوری بیش از هرزمان دیگری به حمایت شما نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، استیو بنن استراتژیست ارشد دولت ترامپ درمورخ 27 امردادماه 1396 پس از هفته ها گمانه زنی از سوی رئیس جمهوری آمریکا برکنار شد.

'کریس سیلیزا'(Chris Cillizza) تحلیلگر شبکه خبری سی ان ان در مورخ 28 امرداد و در پی اخراج بنن از کاخ سفید در تحلیلی نوشت: هرچند دیگر بنن در کاخ سفید نخواهد بود، اما دیدگاه جهانی و طرز فکر وی بطور کامل بر روی یک فرد بخصوص در کاخ سفید قبولانده شده و آن فرد 'دونالد جان ترامپ' (Donald John Trump) است.

سیلیزا دراین باره نوشته بود:نفوذ بنن به عنوان مشاور دونالد ترامپ در دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکایی به پیش ازاین تاریخ بازمی گردد، این دو یکدیگر را در سال 2011میلادی و زمانی که ترامپ خود را برای حضور در ریاست جمهوری 2012 آمریکا آماده می کرد، باز می گردد؛ بنن ممکن است که از کاخ سفید رفته باشد، اما نفوذ وی به این زودی زدوده نخواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.