به گزارش مهر به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۷ میلادی روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۸ میلادی یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

این نهاد اعلام کرد: در صورت تداوم روند کنونی تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرایط جوی پایدار، با نگاه به سال ۲۰۱۸ میلادی پیش‌بینی می‌کنیم که بازار نفت در سه دوره سه ماهه از چهار دوره، توازن نسبی خواهد داشت.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی آمده است: در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع تقاضای نفت و تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک رشدی برابر خواهد داشت و دورنمای کنونی امیدواری‌ها به رشد قیمت نفت را محدود می‌کند.

این آژانس بین المللی همچنان اعلام کرد: سطح ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت در کشورهای صنعتی در ماه اوت امسال با ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش به سه میلیارد و ۱۵ میلیون بشکه رسید که همچنان ۱۷۰ میلیون بشکه بالاتر از میانگین پنج ساله است.

بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر امسال ۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز بود که نسبت به پارسال روزانه ۴۰۰ هزار بشکه کمتر است و نشان می‌دهد پایبندی این سازمان به محدودیت تعیین شده در توافق جهانی کاهش عرضه، در دوره مورد بررسی ۸۸ درصد بوده است.

این نهاد همچنین پیش‌بینی‌ کرد که افزایش تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز عرضه نفت این تولیدکنندگان با افزایش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه به ۵۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.