به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که ظهر امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که روند جوانگرایی در وزارت نفت ادامه دارد، اظهار کرد: شاید جوانگرایی در سطح معاونت‌ها نباشد، اما یک اصل است و جزو برنامه‌های دولت محسوب می‌شود. مدیران جوان باید از تجربه مدیران باتجربه استفاده کنند. من از مدیران باتجربه خواهش کردم به جوان‌ها کمک کنند.

وی با بیان این که هدف ظرفیت پالایشی سه میلیون بشکه در روز است، ادامه داد: این ظرفیت باید از طریق مجموعه پالایشگاه‌های سیراف، ستاره خلیج فارس، جاسک و آناهیتا تحقق پیدا کند. همچنین نوسازی و بهسازی پالایشگاه‌ها، ارتقاء کیفیت فرآورده‌ها، کاهش مازوت و اجرای طرح برندینگ از دیگر اولویت‌هایی است که باید در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مورد توجه قرار بگیرد.

میزان گوگرد در بنزین ناچیز است

وزیر نفت در ادامه با اشاره به کیفیت بنزین تصریح کرد: کیفیت بنزین کاهش پیدا نمی‌کند و معمولا روند یکنواختی دارد. در تهران و کلانشهرها باید معاینه فنی خودروها را در نظر گرفت. از سوی دیگر یکسری آلاینده‌های ثابت در شهرها مانند برخی نیروگاه‌ها و برخی واحدها که سوخت را بدسوزی می‌کنند وجود دارد.

زنگنه ادامه داد: میزان گوگرد در بنزین ناچیز است و اگر اتفاقی افتاده گذرا بوده است.

امیدوارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تامین مالی شود

وی در ادامه در مورد فرآیند تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: این پالایشگاه در حال حاضر بنزین تولید می‌کند. دو واحد بعدی باید راه‌اندازی شوند که این موضوع باید توسط سهامداران پیگیری شود. ما هم در حال پیگیری هستیم، اما سهامدار اصلی این پالایشگاه تامین اجتماعی است. مدیریت تامین اجتماعی برای سومین بار تغییر کرد و امیدوارم مدیریت جدید به این موضوع بپردازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.